اخبار روز

سیاستمداران درباره ارتش اظهار نظر نکنند

سیاستمداران درباره ارتش اظهار نظر نکنند

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در اظهاراتی که تلویزیون رسمی این کشور پخش کرد، درباره اظهار نظر سیاستمداران در امور ارتش هشدار داد و از آنها خواست به فعالیت های حزبی خود بپردازند.

برهان به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح سودان گفت: به سیاستمداران درباره هر گونه اظهار نظر در امور ارتش هشدار می دهیم و از نیروهای مسلح می خواهیم که افرادی با گرایش های جماعت اخوان المسلمین و چپگرا در آن حضور نداشته و نیروهای ارتش حامی تغییرات دمکراتیک باشند.

برهان یادآور شد: توافقنامه چارچوب باید سودان را از بحران سیاسی خارج کند.

عبدالفتاح برهان پیش از این نیز بارها بر پایبندی خود به خروج نهایی ارتش از روند سیاسی تاکید کرده و گفته است: ارتش باید به طور کلی از فعالیت سیاسی خارج شود و برای تأمین امنیت مرحله انتقالی تلاش کند.

گفتنی است، سودان از اکتبر ۲۰۲۱ که ارتش دولت انتقالی «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر را برکنار و وضعیت اضطراری اعلام کرد، بدون دولت فعال بوده است، اقدامی که توسط نیروهای سیاسی به عنوان کودتای نظامی محکوم شده است.

دو طرف در هفته‌های اخیر تحت نظارت سازمان ملل متحد برای دستیابی به توافقی برای حل بن بست سیاسی این کشور مذاکراتی را دنبال کرده‌اند.

توافق میان گروه‌های رقیب در سودان در حالی بدست آمده است که چندی پیش، «عبد الفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان به سیاستمداران درباره دخالت در ارتش هشدار داده و تاکید کرده بود که اجازه انحلال ارتش را نمی‌دهد

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا