کردستان

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز شد

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، شامگاه امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ پس از وقفه‌ای یک ساله با کارناوال شادی در میدان امام شافعی شهر مریوان و برگزاری آئین افتتاحیه در پارک شانو این شهر آغاز شد.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در این آئین با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از مصادیق و مظاهر فرهنگی استان کردستان است، افزود: استان کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر شناخته شده و این افتخار بر تارک این استان می‌درخشد.

وی گفت: زبان هنر و زبان تئاتر به صورت خاص یک زبان نافذ، گیرا و همه‌پسند است و ما به وسیله تئاتر می‌توانیم بسیاری از نیازمندی‌های جامعه را به خوبی منتقل کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی روز به روز شاهد مظاهر بسیار فاخری از هنر اسلامی هستیم که در قالب تئاتر و فیلم تجلی پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد هستیم که در فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی، این همه ظلم و جنایت را علیه مسلمانان روا می‌دارد که امیدواریم گروه‌های هنری، مفهوم بلند دفاع از مردم فلسطین را در این جشنواره منتقل کنند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اجرای گروه‌های تئاتر از سراسر ایران و شماری از کشورهای جهان از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در شهر مریوان برگزار می‌شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا