فرهنگ و هنر

آغاز هفته فیلم کوتاه ایرانی از امروز در پاریس + فیلم

آغاز هفته فیلم کوتاه ایرانی از امروز در پاریس + فیلم

– اخبار فرهنگی –

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، نیلوفر شادمهری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور فرانسه با اشاره به اهمیت گسترش دیپلماسی نرم در دنیای امروز اظهار داشت: یکی از راهکارهای استفاده از این سیاست برای بیان واقعیت یک جامعه استفاده از ظرفیت هنر هفتم و برگزاری هفته‌های فیلم در اقصی‌نقاط جهان است.

شادمهری همچنین در ادامه افزود: از این رو با درنظر گرفتن جایگاه فیلم و توانمندی فیلمسازان ایران پس از برگزاری موفق ویژه برنامه آخر هفته ایرانی که اخیرا در پاریس با اکران ۶ فیلم ایرانی برگزار کردیم، برنامه ریزی برای برگزاری هفته فیلم کوتاه ایرانی در این شهر را تدارک دیدیم که از امروز این برنامه آغاز می‌شود.

 

.

مشکلات اکران نشدن فیلم‌های ایرانی در تایلند چیست؟ / صحنه‌هایی از «به وقت شام» که تایلندی‌ها نمی‌خواستند ببینند

وی درباره تعداد فیلم‌های کوتاه حاضر در هفته فیلم کوتاه ایرانی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای این برنامه ۱۸ اثر از آثار فیلم‌های کوتاه ایرانی که منتخب  جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال جارى بوده‌اند برای علاقمندان هنر هفتم در سینما لوکریستین پایتخت کشور فرانسه از امروز جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ تا روز یکشنبه آینده اکران خواهد شد.

رایزن فرهنگی ایران در فرانسه ضمن اشاره به اینکه عوامل فیلم‌ها در این برنامه حضور ندارند گفت: فیلم‌های منتخب عبارتند از آپولو، زمرد، شریف، اذان صبح به افق یزد، بازسازی، نوشابه مشکى، پارادوپینگ، وضعیت اورژانسی، داستان اسباب بازی، لئو، ویار، رنگارنگ، قوتار، پرتاب ناگهانى یک فیل، تکه ای از تو، همه چیز به نظر آقاى کاف بستگى دارد، آخرین شیهه اسبى که خواب پروانه شدن دیده بود و اروبروس که در این سه روز برای علاقمندان و شرکت کنندگان با زیرنویس فرانسوی در برنامه اکران خواهد شد.

به گفته شادمهری این فیلم‌ها با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه تهران برای شرکت در این برنامه انتخاب شده‌اند.

وی در پایان به دلیل انتخاب این آثار اشاره کرد و گفت:  دلیل انتخاب ۱۸ اثر یاد شده این بوده که براساس استانداردها  و همچنین ذائقه مخاطبان منطقه یعنی کشور فرانسه اولاً از لحاظ فرمی و هنری آثاری قابل قبول و ارائه بودند و ثانیاً تصویری واقع‌بینانه و درستی از کشورمان برای مخاطب ارائه کرده‌اند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا