اخبار روز

امیرعبداللهیان عازم بغداد شد

امیرعبداللهیان عازم بغداد شد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری برگزیده های ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در مسیر اولین مقصد از سفر منطقه‌ای خود، به منظور گفتگو و تبادل نظر در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای بویژه تحولات جاری در فلسطین و نوار غزه با مقامات دولت عراق، تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود به سوریه و بیروت نیز سفر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان پیش از عزیمت به بغداد در جمع خبرنگاران گفت: امروز سفر دوره‌ای را از عراق شروع می‌کنیم و در ادامه در سوریه و لبنان هم با مقامات این کشورها رایزنی و مشورت خواهیم داشت.

وی با توجه به تحولات جاری فلسطین افزود: صحنه‌های دلخراشی که نشانگر تلاش رژیم صهیونیستی برای قتل عام مردم بی دفاع غزه و غیرنظامیان است را در روزهای اخیر جهانیان شاهد هستند. کمتر کسی است که اطلاع نداشته باشد ریشه اصلی بحران در منطقه غرب آسیا از زمانی شروع شد که رژیم جعلی اسرائیل نسبت به اشغال سرزمین مادری فلسطینیان اقدام کرد.

وی ادامه داد: این رژیم تاکنون‌ صدها هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بر اساس آمارهای موجود بین‌المللی فقط ۳۳ هزار کودک توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. امروز تداوم جنایات جنگی نتانیاهو و صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان غزه، محاصره و قطع آب و برق و عدم اجازه برای ورود دارو شرایط را به گونه‌ای کرده که صهیونیست‌ها به دنبال قتل عام همه مردم غزه هستند.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ما در رایزنی‌ها تلاش خواهیم کرد که جهان اسلام و وجدان‌های آگاه را در خصوص اقداماتی که کمک کند به خروج مردم غیرنظامی متوجه کنیم و صدای آنان را منعکس کنیم. البته این جنگی که ما امروز در غزه شاهدش هستیم جنگ صهیونیست‌ها با یک گروه نیست بلکه جنگ صهیونیست‌ها با همه فلسطینیان است.

وی افزود: ایران مواضع کاملا آشکار و روشنی در این رابطه دارد، البته اقدام خودجوش و تمام فلسطینی که در پاسخ به جنایات نتانیاهو در روز شنبه هفته جاری در سرزمین های اشغالی انجام شد، بخشی از پاسخ مقاومت و فلسطینی‌ها به تداوم جنایات جنگی صهیونیست‌ها بود.

امیرعبداللهیان فردا به سوریه خواهد رفت
امیرعبداللهیان به بغداد سفر می‌کند

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا