زنجان

ناله‌های یک داروساز از سنگ‌اندازی ۲۲ ساله/مافیای دارو با داروسازان چه ‌می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، سهیلا محمدی، مردی در بالای پله‌ها منتظر ماست، چون پشت به پنجره ایستاده چهره‌اش خوب دیده نمی‌شود، تعارف معمول را برای ورود به اتاق می‌زند و وارد می‌شویم چند نفری حضور دارند تمرکز که کردم تازه متوجه شدم که چرا نمی‌توانستیم درب اصلی ورود به کارخانه را پیدا کنیم چون رفت و آمد چندانی به این کارخانه نمی‌شود به همین دلیل درب ورودی هم به مانند دستگاه‌های خاموشش نو مانده و احساس ورود و خروج را به انسان نمی‌داد و ما با شک جلوی آن توقف کردیم.

در همان آغاز صحبت‌ها متوجه شدم که امروز با مردی صحبت خواهم کرد که خسته است و ادامه گفت‌وگو ثابت کرد که این مرد خسته، دانش‌آموخته دانشکده داروسازی دانشگاه تهران عصبانی هم هست، چرا که معتقد است از سال ۷۹ که کارخانه زاگرس دارو را راه‌اندازی کرده توسط مسؤولان بازی خورده است، با این همه محکم صحبت می‌کند جز در یک مورد که وقتی صحبت از صرف تسهیلات در خرید ملک می‌کند، چشمش تر می‌شود.

از همه امور مربوط به حوزه کاری خود گلایه دارد، مسؤولان بانکی، استانی و این اواخر از وزارت بهداشت و درمان و به گفته خودش مافیای دارویی که در کشور شکل گرفته است، می‌گوید اگر پروپوزال داروی من ایراد دارد چرا همین را به من نمی‌گویند، چرا ۶ ماه است که مرا بازی می‌دهند و هیچ جوابی داده نمی‌شود.

 

ارائه تسهیلات تیم مخصوص دارد 

ما برای صحبت از داروی گیاهی که سازنده آن می‌گوید برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ مفید است، رفته بودیم که صحبت به تجهیزات بلااستفاده کارخانه، بدعهدی مسؤولان، حیف و میل اموال و تشکیل تیم مشترک بین دستگاه‌های اداری و کارکنان بانک در ارائه تسهیلات به متقاضیان البته به صلاحدید این تیم هم کشیده شد و در جریان بازدید متوجه شدم که از دستگاه‌هایی که قرار بود برای تولید دارو مورد استفاده قرار گیرد، آب کاهو و… گرفته می‌شود.

صحبت با «مهدی حجازیان» که آغاز شد، وی اوج بدشانسی خود را هم نامی با فردی عنوان کرد که در آغاز شیوع ویروس کرونا اقدام به توزیع یک ماده بهداشتی غیر مجاز در سطح شهر زنجان کرده بود و همین امر برای او و شهرتش درسر شده است!

مهدی حجازیان روند اقدامات خود برای راه‌اندازی کارخانه زاگرس دارو را اینگونه تشریح می‌کند، شرکایم در همان مرحله اسکلت‌بندی کنار کشیدند و با اینکه قرار بود فقط تحقیقات با من باشد، خودم کار را پیش بردم.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه احداث کارخانه زاگرس دارو از زمان استانداری سلطانی‌فر آغاز شد و تا وی در استان حضور داشت امور خوب پیش رفت، افزود: با روی کار آمدن جعفر رحمان‌زاده (استاندار بعدی دولت اصلاحات) در زنجان، داستان‌های من هم آغاز شد و من عروسک خیمه شب بازی این آقایان شدم، من نامه‌ای از این استاندار با دو دستور دارم که تسهیلات پرداخت شود و در همان صفحه دوباره نوشته شده که با نظر سرپرست بانک اقدام شود!! در دوران همه استانداران بعدی به نوعی دیگر بازی خوردم و وقتی از استان ناامید شدم موضوع را از مسؤولان کشوری هم پیگیری کردم البته تا زمان استانداری جمشید انصاری(استاندار نخست دولت روحانی) پیگیر بودم و چون مطمئن شدم راه به جایی نمی‌برم از آن زمان به بعد دیگر پیگیری نمی‌کنم.

مدیرعامل شرکت زاگرس دارو با بیان اینکه بعدها چندین بار برای تسویه حساب تسهیلات به مسؤولان مربوطه درخواست ارائه و مراجعه کرده‌ است، ادامه داد: در مقطعی که هنوز پیگیر دریافت تسهیلات مصوب ۳ میلیارد تومانی بودم، در جریان یکی از مراجعاتی که داشتم و از ارائه تسهیلات نصف و نیمه گلایه کردم، فردی که بعدها تا مدیرکلی یک اداره هم پیش رفت به من گفت که تسهیلات داده شده را صرف خرید ملک کرده‌اید در حالیکه من با فروش ملک خود در تهران امور کارخانه را پیش برده‌ام.

وی با بیان اینکه در مقطعی قبل از اعمال تحریم‌ها با ارائه مدارک مربوطه در حال گرفتن تسهیلات ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی از یکی از بانک‌های اسپانیا بودم، تصریح کرد: با آغاز تحریم‌ها این موضوع هم کنسل شد تا مشکلات واحد همچنان پابرجا بماند.

این سرمایه گذار ادامه می‌دهد: در زمان مدیرکلی میانجی که فکر کنم سال ۸۵ تا ۸۶ بود در سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه تسهیلات ۳ میلیارد تومان تصویب شد که بعد از مدتی ارائه تسهیلات به صنایع سه قفله شد و بعدش هم که فقط حرف شنیدیم.

 

شربت تولیدی یک مولتی ویتامین کامل است

حجازیان با بیان اینکه از زمان آغاز شیوع کرونا، من که مدت‌ها بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن کار کرده بودم، موفق به تولید ترکیب دارویی گیاهی شدم که بیماران مصرف مبتلا به کوید ۱۹ تاثیر آنرا در بهبودی خود تایید کردند، افزود: من خواهان کمک به مردم بودم و به خاطر همین پروپوزال مورد نظر را نوشته و به کمیته اخلاق وزارت بهداشت فرستادم که تا همین الان هیچ پاسخی حتی در رد آن به من نداده‌اند، در حالیکه استفاده کنندگان این دارو از اقشار مختلف از جمله پزشکان بر مثبت بودن تاثیرگذاری آن بر ویروس کرونا مهر تایید زدند.

وی با بیان اینکه شربت مورد نظر برای همه ناراحتی‌های ریه نیز کاربرد دارد، تصریح کرد: این شربت حتی برای بهبود ناراحتی‌های گوارشی کمک کرده است و در واقع یک مولتی ویتامین محسوب می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دارویی با بیان اینکه در این کشور هستند کسانی که هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند، آنوقت افرادی مثل من توان اداره کار بر اساس ضابطه و قانون را نداریم.

۲۲ سال است که اذیت شده‌ام

وی با بیان اینکه ۲۲ سال است که اذیت می‌شوم و کارم به جایی رسیده که درصدد فروش این شرکت هستم، افزود: آخر دیگه با چه امیدی به کارم ادامه دهم، اصلا بعد از من دخترم که داروساز است چه کاری باید بکند. ۲۲ سال است که با انواع مشکلات جنگیده‌ام ولی هنوز نتوانسته‌ام به اهدافم که کمک به سلامتی مردم است برسم. 

 

گیاهان دارویی ایران به ثمن بخس صادر می‌شود 

حجازیان با بیان اینکه دنیا به سمت استفاده از گیاهان دارویی روی آورده و صنایع تبدیلی کشاورزی، دارویی و غذایی در حال توسعه و گسترش است، ادامه داد: در کشور ما گیاهان دارویی را به صورت فله‌ای و به صورت تنی به ثمن بخس و به قیمت بسیار ناچیز صادر و داروی تولیدی از همان گیاهان را به چندین برابر قیمت وارد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت زاگرس دارو  تاکید کرد: استفاده از صنایع مربوط به گیاهان دارویی به مراتب بهتر از فروش نفت برای کشور ارز آوری خواهد داشت در حالی که هیچ توجهی به آن نمی‌شود.

وی گره مربوط به استفاده از گیاهان دارویی و ارگانیک را در کشور مقاومت پزشکان دانست و گفت: فراموش نکنیم وزیر بهداشت بعد از رفتنش گفت که در کشور ما مافیای دارویی وجود دارد و سؤال این است که چرا، بعد از رفتنش این موضوع را گفت و چرا در زمان مسؤولیتش کاری نکرد؟

حجازیان با تاکید بر نقش مؤثر خستگی و ضعف جسمانی در ابتلا به ویروس‌ها از جمله کرونا افزود: ترکیب گیاهی استفاده شده در شربت مورد نظر، در راستای تقویت قوای جسمانی تهیه شده و علاوه بر مقابله با ویروس، به ارتقای قوای جسمانی هم منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زاگرس دارو ادامه داد: ۴ تا ۵ هزار شیشه از شربت مورد نظر به افرادی که با دارو آشنا بودند، ارائه و هر کس که از این شربت استفاده کرد، تاثیرگذاری آن را در بهبود بیماری تایید کرد.

وی تاکید کرد: این دارو ترکیبی از پروتئین، گلوکز، فسفر، آهن، ویتامین‌های گروه B، فلوک اسید، ویتامین D، روی و منیزیم است که در آزمایشگاه‌های معتبر مورد ارزیابی قرار گرفته و به مراجع ذیصلاح ارائه شد.

 

برخی عرقیات با روش ابداعی خودم را در کارخانه تولید کردم 

حجازیان در پاسخ به سؤالی در مورد تولیدات کارخانه خود گفت: در کارخانه برخی عرقیات با روش ابداعی خودم تولید کردم که این روش با عرق‌گیری صنعتی فرق می‌کند.

مدیرعامل کارخانه زاگرس دارو مهم‌ترین مشکل کارخانه را در حال حاضر سرمایه در گردش اعلام کرد و گفت: به این کارخانه ۴۳۳.۵ میلیون تومان تسهیلات در آن مقطع داده شد، در حالیکه در این کارخانه چندین میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

حجازیان تاکید کرد: طی مدت زمانی که امور را از مسؤولان پیگیری می‌کردم متوجه شدم که برخی از مسؤولان در امور مختلف از جمله ارائه تسهیلات برای خود تیم دارند و وام را به هر کسی ارائه نمی‌کنند.

وی افزود: نمی‌دانم چرا کسی دلش برای جوانان تحصیل‌کرده و بیکار نمی‌سوزد، والله من خجالت می‌کشم کارگر من مدرک کارشناسی صنایع غذایی دارد و یا اینکه تحصیل‌کرده‌ها تماس می‌گیرند و خواستار گرفتن شغلی حتی در رده‌هایی پایین می‌شوند.

در جریان بازدید از کارگاه در زاگرس دارو شاهد خاک خوردن دستگاه‌های تجهیز شده هم بودیم که حجازیان تشریح کرد که بانک برای تسهیلات ۴۳۳ میلیون تومانی بیش از ۲ میلیارد تومان از من گرفت و در آخر هم به من گفتند که شما تسهیلات را صرف خرید ملک کرده‌ای در حالیکه من ملک خود را در تهران فروخته و در کارخانه هزینه کرده‌ام.

بوی یاس و ناامیدی سراسر کارخانه را در برگرفته چند کارگر سرگردان در این سوی و آن سوی شرکت در حال تلاش هستند، وقتی در کمال تعجب شاهد حمل کاهو توسط کارگران هستم با تعجب از حجازیان در مورد این مسئله سوال می‌کنم، می‌گوید به درخواست یک بنده خدایی می‌خواهیم از کاهو آب و عرق بگیریم!!! وقتی کارخانه داروسازی را تعطیل می‌کنند و حمایت نمی‌کنند کار به اینجا هم می‌کشد!! 

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/س


 2021-10-25 10:07:46

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا