Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
فرمانده نیروی دریایی ارتش: در حال برنامه‌ریزی برای حضور در «تنگه پاناما» هستیم - خبرگزاری برگزیده های ایران
سیاسی

فرمانده نیروی دریایی ارتش: در حال برنامه‌ریزی برای حضور در «تنگه پاناما» هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش: در حال برنامه‌ریزی برای حضور در «تنگه پاناما» هستیم

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز(چهارشنبه ۲۱ دیماه) در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی تمدن دریایی – مسیر پیشرفت گفت: امروز فرصت بزرگی در حوزه دریا برای پیشرفت کشور در اختیار ما است و می توان با استفاده صحیح از ظرفیت دریایی می‌توان این موهبت را از یک ظرفیت اقتصادی به یک ظرفیت تمدنی تبدیل کرد.

وی افزود: امروز بهره‌مندی از دریا برای ما یک مزیت ژئوپلیتیک است و آن‌ها که از این ظرفیت برخوردار نیستند دچار یک خفگی ژئوپلیتیکی هستند.

دریادار ایرانی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های سرتاسر جهان بیان کرد: ما تا امروز در تمامی تنگه‌های راهبردی دنیا حضور داشته‌ایم و تنها در دو تنگه حضور نداشته‌ایم که در یکی از آن‌ها امسال حضور پیدا می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، استفاده از ظرفیت‌های دریایی را نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان دریایی کشور دانست و تاکید کرد: اقداماتی که امروز در نیروی دریایی ارتش صورت گرفته بدون همراهی جامعه نخبگانی، شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع میسر نبوده است و امروز این ظرفیت در خدمت پیشرفت کشور قرار دارد.

وی افزود: ما بسیار زودتر از اروپایی ها، دریانوردی را آغاز کردیم و این تمدن دریایی مجدداً قابل احیا شدن است. امروز نیاز داریم خضور دریایی خودمان را قدرتمندتر کنیم و امروز می توانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد اما بیشتر این ظرفیت در حوزه نظامی مورد استفاده قرار میگرد و سایر بخش ها نیز باید در این حوزه تلاش بیشتری کنند. دریادار ایرانی با بیان اینکه برخی قوانین دست و پاگیر در حوزه اقتصاد دریایی وجود دارد، تاکید کرد: این موضوع مشکلاتی را برای دستگاه ها ایجاد کرده است که باید این مشکل حل شود.

این فرمانده ارشد نیروهای مسلح گفت: در تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب سهم و نقش آفرینی ارگان های دریایی می تواند بسیار موثر و حتی تاریخ ساز باشد. ما باید برای ساخت ایران بزرگ یک جهاد بزرگ هم انجام دهیم و این موضوعی است که رهبر انقلاب هم در بیانیه گام دوم به آن تاکید کرده اند.

دریادار ایرانی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دریا برای رسیدن به تمدن نوین ایرانی اسلامی تاکید کرد و افزود: امروز اگر امروز همرزمان من در حال نزدیک شدن به سواحل قاره آمریکا هستند، در حال به نمایش گذاشتن جلوه هایی از اقتدار ایران عزیز هستند و ما به عنوان ویترین مردم عزیز کشورمان برای اولین مرتبه در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم. البته در این مسیر استرالیا و فرانسوی ها تهدیداتی را برای ما ایجاد کردند و سعی کردند از قوانینی که خودشان برای عبور از سواحلشان مصوب کرده بودند تخطی کنند که با اقتدار و براساس قانون جواب آن‌ها را دادیم. وی افزود: استراتژی دریایی پایه ای برای استراتژی بزرگ ملی است و استراتژی دریایی در جهت پیشبرد همه منافع ملی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه استراتژی دریایی پایه ای برای استراتژی بزرگ ملی است، خاطرنشان کرد: استراتژی دریایی در جهت پیشبرد همه منافع ملی است.

دریادار ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود که در نخستین همایش ملی تمدن دریایی – مسیر پیشرفت ایراد می‌کرد، تشریح کرد: سه فرماندهی اقیانوسی شامل فرماندهی اقیانوس هند، فرماندهی اقیانوس آرام و فرماندهی اقیانوس اطلس تشکیل داده ایم که امروز در اقیانوس های هند و اطلس حضور داریم و به زودی در اقیانوس آرام هم حضور پیدا می کنیم. تجهیزاتی که در آینده به نیروی دریایی ملحق می شود در راستای ماموریت این سه فرماندهی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان تصریح کرد: نیروی دریایی بازوی حکمرانی کشور در اقیانوس ها است و نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است که کارویژه‌های آن حوزه کلان و راهبردی کشور را متاثر می کند. در ناحیه اقدامات این نیرو در سیاست های کلان ملی اثر گذار است.

بیشتر بخوانید:

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : قطعا ، دنبال موشک‌های با برد بیشتر هستیم / اعلام زمان به آب انداختن ناو خلیج‌فارس

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : دو شناور بدون سرنشین آمریکایی را توقیف کردیم

  • فرمانده کل ارتش : توقیف شناورهای آمریکایی سودی برای ما ندارد

  • فرمانده نیروی دریایی سپاه: در یک سال و نیم درگیری مستقیم ، از آمریکایی‌ها ۵۲ نفر تلفات گرفته ایم / ۹ نفر شهید داده ایم

۲۱۲۱۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا