گلستان

۱۳ آبان چهره فتنه‌گری آمریکا و نوکران داخلی را افشا کرد/ نباید برخورد گزینشی با وقایع تاریخی شود

علی منصوری‌رضی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در گرگان با گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی و مبارز با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز اظهار کرد: بهترین روش شناخت از تاریخ انقلاب برای نسل جوان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطوح مختلف مراکز علمی و آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از یک امتیاز والایی در جهان برخوردار است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در نوع خود با سایر انقلاب‌های دنیا از یک امتیاز بالا و والایی برخوردار است که آن را نسبت به سایر قیام‌ها و انقلاب‌ها ممتاز ساخته است و اولین ویژگی آن وجود رهبریت یک مرجع دینی و دومین امتیاز آن اسلام‌خواهی و دین‌باوری مردم با افق تشکیل حکومت دینی و با رویکرد مبارزه با ظلم و فساد و زیاده‌خواهی مستکبران دنیا و حمایت از مظلومین و تحقق عدالت و ارزش‌های دینی در جامعه بود.

*انقلاب اسلامی خواستار انسانی آزاد و مستقل و خدامحور است

عضو هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گلستان با بیان اینکه هدف اصلی امام خمینی (ره) از روزهای آغازین نهضت بر همین اصول مذکور استوار بود، ابراز کرد: اصول سه‌گانه مصرح در قانون اساسی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی با نگاه عدالت‌محوری در جامعه از اهداف انقلاب اسلامی، وجه ممیزه دیگر این انقلاب با سایر انقلاب‌های دنیا است.

منصوری‌رضی خاطرنشان کرد: خواسته امام راحل و هدف غایی از تشکیل حکومت اسلامی، رسیدن انسان به یک زندگی عادلانه و آزادانه توامان با برخورداری از مادیت و معنویت که خواسته همه انبیاء الهی نیز بر آن استوار بوده است دشمنی مخالفان انبیاء الهی و دشمنی مستکبرین عالم به سرکردگی آمریکا با انقلاب امام هم بر پایه تضاد نگرشی نسبت انسان و جهان است.

وی اظهار کرد: تمامیت‌خواهی استکبار و دنیاطلبی و نگرش مادیگرانه در طول تاریخ بشر و کینه‌توزی دشمنان در ۴۳ سال انقلاب اسلامی به‌خاطر این است که آنان انسانِ در بند و اسیر شهوانی را می‌خواهند اما انقلاب اسلامی خواستار انسانی آزاد و مستقل و خدامحور را می‌خواهد و خواسته انقلاب، داشتن ایرانی آزاد و مستقل مدافع مظلومین را طلب می‌کند.

عضو هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گلستان افزود: امام خمینی (ره) در این زمینه می‌فرمایند: خدای تبارک و تعالی بر این ملت منت گذاشت و انقلاب کردند ایشان خواستند کشور ایران یک ملتی مستقل، آزاد و نه وابسته به شرق و نه وابسته به غرب باشد.

منصوری‌رضی با بیان اینکه جرم ملت ایران این است که می‌خواهد آزاد باشد، گفت: ایران کشوری است که می‌خواهد انسان باشد و سرنوشت خودش را خودش تعیین کند و در ترسیم حرکت و مبارزه با آمریکای جنایت‌پیشه این خط فکری را دنبال می‌کند و جهان بداند که ایران راه خود را پیدا کرده است و تا قطع منافع آمریکای جهانخوار، این دشمن کینه‌توزِ مستضعفین جهان، با آن مبارزه‌ای آشتی‌ناپذیر دارد.

* مبارزه آشتی‌ناپذیر ایران و آمریکا

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل حکومت در انقلاب اسلامی براساس اصول متعالی دینی است، ابراز کرد: « لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنامعهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط.» همانا ما پیامبران خود را با ادله و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت‌گرایند.

عضو هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه دشمنی‌ها از طرف جهانخواران تا زمانی که مردم پایبند اهداف و آرمان‌های الهی باشند ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: آنچه تضمین‌کننده راه است آگاهی‌بخشی است که شرط اولیه در ادامه مسیر انقلاب اسلامی است.

منصوری‌رضی تصریح کرد: ضرورت شناخت مبانی انقلاب اسلامی برای جوانان و دانش‌آموزان و نسل جوان بهترین تضمین‌کننده و پرورش‌دهنده نیروهای انقلابی برای ادامه راه تا رسیدن به تمدن نوین انقلاب اسلامی است متاسفانه باید به یک چالش راهبردی پیرامون حوادث تاریخی که شتاب دهنده در جهت پیروزی انقلاب اسلامی است اشاره داشت در ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب، آگاهی‌بخشی ما به فرزندان ونسل جوان دچار چالش‌های سیاسی از طرف دولت‌های وقت شد وخسارت فرهنگی را به دنبال داشت.

* آهنگ کدخدامحوری در برخی دولت‌ها به کشور تزریق شد/ نباید برخورد گزینشی با وقایع تاریخی ۱۳ آبان شود

وی با بیان اینکه دولت‌ها بر مبنای آبشخور سیاسی با وقایع تاریخی برخورد گزینشی داشتند، اظهار کرد: در دولت کارگزاران و دولت گفتمان سیاسی خاتمی برخورد نمایشی با وقایع تاریخ انقلاب و اصول اولیه را شاهد بودیم و در دولت‌های بعدی هم یا نگاه افراطی بدون راهبرد تاریخی فرهنگی بودیم و یا با نگاه سازش‌کارانه و مماشات‌گرایانه لیبرالیستی به وقایع تاریخی اتفاق افتاد و فرهنگ ظلم‌ستیزی با ظالمان، آهنگ کدخدامحوری به‌جای خدامحوری در جامعه تزریق شد.

عضو هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گلستان بهترین روش شناخت از تاریخ انقلاب برای نسل جوان را کرسی‌های آزاداندیشی در سطوح مختلف مراکز علمی و آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: با وقایع تاریخی مانند ۱۳ آبان که نماد پیروزی و مبارزه با استکبار جهانی است، نباید برخورد گزینشی داشت شناخت عمیق از حوادث ۱۳ آبان با تبیین تاریخی آن می‌تواند مانا باشد.

منصوری‌رضی گفت: ۱۳ آبان ۱۳۴۳ تبعید امام به ترکیه با این پیش‌فرض دشمن و رژیم رخ داد که به خیال خود نهضت با تبعید امام خمینی (ره)، به دلیل قطع ارتباط با علمای کشور و بدنه اجتماعی تمام شده است اما غافل از اینکه این هجرت سرآغاز نهضتی توفنده خواهد بود و در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دومین خطای استژیک رژیم و آمریکا بود که با به گلوله بستن دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران حرکت مردمی شتاب بیشتری گرفت و چهره کریه نظام ستمشاهی بیشتر در نزد مردم و جهانیان برملا شد.

۱۳ آبان چهره فتنه‌گری آمریکا و نوکران داخلی را افشا کرد/ واکاوی علمی دشمنی با آمریکا راهبرد روشنگرانه به مردم می‌دهد

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان چهره فتنه‌گری آمریکا و نوکران داخلی را افشا کرد، ابراز کرد: ۱۳ آبان ۱۳۵۷ با تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب اسلامی توانست با افشای اسناد لانه جاسوسی چهره فتنه‌گری آمریکا و نوکران داخلی را افشا کند و سیر حرکت انقلاب با شناخت بیشتر از ترفندهای دشمنان حرکت علمی منطقی به خود گرفت و توجه نهادهای امنیتی با دقت و ظرافت علمی امورات امنیتی را به پیش ببرند و توجه جدی به توطئه‌های آمریکا و کشورهای وابسته به سیاست‌های صهیونیزم بین‌المللی داشته باشند.

منصوری‌رضی افزود: واکاوی علمی از علل دشمنی‌های آمریکا با مردم ما راهبرد روشنگرانه و واقع‌بینانه به جامعه خواهد داد و این شاید بهترین راه برای بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی باشد در حقیقت علت مخاصمه استکبار با انقلاب اسلامی با شناخت عمیق‌تری اتفاق خواهد افتاد و چرایی دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی روشن خواهد گشت.

عضو هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گلستان خاطرنشان کرد: در یک نگاه عمیق می‌توان دریافت که علت اصلی دشمنی دشمنان نظام علاوه بر مبنای فکری، مبنای منفعت‌طلبی و جهانخواری و استثمار ملت‌ها و مردم کشور مظلوم ایران دارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با اعتماد به نفس و اتکا به خدا و پیروی از ولی فقیه زمان، در برابر تمامی زیاده‌طلبی‌های آنان ایستاده و دشمنی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، در برخورد با انقلاب اسلامی برای به دست آوردن منافع خود جز به تغییر نظام و دگردیسی ارزش‌ها به چیز دیگری راضی نمی‌شود.

* دشمن برای به زانو در آوردن ایران صدها توطئه کرد

وی با بیان اینکه دشمن برای به زانو در آوردن ملت انقلابی صدها توطئه مشهود و پنهان را عملیاتی کرد، افزود: از مصادره اموال ایران تا جنگ تحمیلی و ساقط کردن هواپیمای مسافربری و حمایت از منافقین گرفته تا حمله به طبس و برنامه‌ریزی انقلاب مخملی و حمایت از فتنه سال ۱۳۷۸، ۱۳۸۸ و آبان ۱۳۹۸ که با بی‌تدبیری دولتمردان اصلاح‌طلب غیرحقیقی با گرانی بنزین اتفاق افتاد و کشور را دچار بحران جدی کردند.

منصوری‌رضی ادامه داد: حمایت مستقیم سران آمریکایی از فتنه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ از یک سو و بی‌تدبیری دولت و مشکلات معیشتی از سوی دیگر زمینه اعتراضات مردمی را فراهم کرد و دشمن توانست از این فرصت ایجاد شده با ورود افراد سازمان‌یافته خود خسارات مالی و جانی را فراهم آورد.

عضو هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گلستان ابراز کرد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود شاید کشور دچار خسرانی بیش از فتنه سال ۱۳۸۸ می‌شد لذا آمریکا و استکبار جهانی علاوه بر برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تاکنون از غفلت‌ها و بی‌تدبیری مسوولان اجرایی در جهت به دست آوردن مقاصد شوم خود توانستند خسارت‌هایی را به کشور و مردم وارد کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین آمریکا غیرقابل اعتماد است و به فرموده امام راحل «رابط ما با آمریکا، رابطه بره با گرگ است» و همچنین امام در ۲۰ آذر ۱۳۶۲ در جمع اعضای شورای نگهبان نیز فرمودند «آن روزی را که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت».

برخی دولت‌ها با شعار «گفتگوی تمدن‌ها» در ویرانه سازمان سیا درخت دوستی کاشتند

منصوری‌رضی با بیان اینکه «آزموده را آزمودن خطا است»، خاطرنشان کرد: شاهد مدعی برخی از دولت‌ها با نگاه خوش‌بینانه به آمریکا بعد از جنگ تحمیلی شعار گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کردند و در ویرانه ساخته و پرداخته شده سازمان جاسوسی سیا در ۱۱ سپتامبر درخت دوستی کاشتند.

عضو هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گلستان ادامه داد: دولت لیبرال تدبیر و امید با موافقت نظام مقدس جمهوری مذاکرات برجام را تا آخرین لحظه مدیریت سیاسی‌اش انجام داد و نتیجه آن شد که امامین انقلاب در مورد آمریکا و استکبار فرموده بودند «آمریکا قابل اعتماد نیست».

وی ادامه داد: دولت لیبرال، هشت سال مقدرات کشور را به برجام گره زدند و در پایان رئیس جمهور آمریکا برجام را پاره کاغذی بیش ندانست و زیر تمام تعهداتش زد و بر روی دستان کشور خسارت جبران ناپذیری باقی ماند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا