اجتماعی

بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور به همت بنیاد ۱۵ خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور به همت بنیاد ۱۵ خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید مصطفی سیدهاشمی؛ معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و حمیدرضا علیان‌زادگان؛ مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از پروژه ساخت بزرگترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور در دانشگاه بوعلی سینای همدان بازدید به‌عمل آوردند و در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفتند. 

وزیر علوم در جریان این بازدید تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام یکی از نهادهایی است که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه حمایت ویژه به‌عمل آورده و تا به امروز در اکثر استان‌ها و دانشگاه‌های کشور خوابگاه‌های مجهز و پیشرفته‌ای را احداث کرده است.

زلفی‌گل ادامه داد: خوابگاه‌ همدان در کمتر از یک‌سال در حال تکمیل شدن است و پیش‌بینی می‌کنیم بزرگترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور در دانشگاه بوعلی سینا با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو برای ترم دوم سال تحصیلی جدید آماده اسکان دانشجویان شود.

سیدمصطفی سیدهاشمی؛ معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام نیز اظهار کرد: ساخت خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه بوعلی سینا در زیربنایی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع در شهریور سال گذشته آغاز شده است.

اتمام ساخت ۱۱ خوابگاه دانشجویی در کشور

سیدهاشمی ادامه داد: این پروژه تا به امروز ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۹۸ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است و آبان‌ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد تا به امروز ۱۱ خوابگاه دانشجویی دخترانه را در قالب “طرح ملی خورشید” به بهره‌برداری رسانده است.

حمیدرضا علیان‌زادگان؛ مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز درباره خوابگاه دانشجویی دخترانه همدان توضیح داد: این دو بلوک خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا ظرفیت پذیرش ۵۰۰ دانشجوی دختر را دارند.

وی گفت: بنیاد ۱۵ خرداد از سال ۱۳۹۵ و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه ورود کرده و تا به امروز ۱۱ خوابگاه را در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر، بیرجند و تربت حیدریه به بهره‌برداری رسانده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد تا پایان سال جاری علاوه بر همدان، سه خوابگاه دانشجویی دخترانه دیگر را در شهرهای بندرعباس، مراغه و قائن به بهره‌برداری می‌رساند.

علیان‌زادگان با تاکید بر کیفیت بالای خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد اظهار کرد: این خوابگاه‌ها به لحاظ کیفیت ساخت و مصالح و دانش فنی به کار گرفته شده، از جمله پروژه‌های عمرانی اجتماعی ممتاز محسوب می‌شوند و از امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات برخوردار هستند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در پایان یادآور شد: خوابگاه‌های ساخته شده توسط بنیاد برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا