کهگیلویه و بویراحمد

مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت در جلسه با دادستان

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه، اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت در دیدار با دادستان شهرستان مشکلات شهرستان را مطرح و خواستار برخورد قاطع از سوی مدعی العموم شدند.

نزاع‌های دسته جمعی و ضرورت اعزام به موقع نیروی پلیس از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود. به گفته اعضای شورای بسیج دانشجویی گاهی در نزاع‌ها تأخیر در رسیدن پلیس به صحنه باعث تشدید درگیری و زمانبر بودن اتمام نزاع می‌شود.

این دانشجویان همچنین از نفوذ نمایندگان و بزرگان شهرستانی و استانی در ارتباط با عوامل نزاع ابراز نگرانی کرده و گفتند ممکن است این نفوذ باعث شود در اجرای قوانین کوتاهی صورت بگیرد و با خاطیان برخورد لازم صورت نگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه در پاسخ به مطالبه‌گری دانشجویان اظهار داشت: اگرچه نیروی انتظامی در اسرع وقت در محل مورد گزارش حضور پیدا می‌کنند اما کمبود کادر و نیروی انسانی و حتی تجهیزات در نیروی انتظامی در این راستا از علل اصلی است و حتما بایستی که این کمبودها برطرف شود.

سعید کریمی‌زاد گفت: نزاع‌های دسته جمعی و نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز یکی از بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری است و این نشان دهنده برخورد قاطع دستگاه قضا با افرادی است که امنیت عمومی را سلب می‌کنند.

وی با بیان اینکه صرفا برخورد سلبی نمی‌تواند به این معضلات پایان دهد، افزود: مجازات حبس بازدارنده نیست بلکه کارهای فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذاری بیشتری دارد.

دادستان کهگیلویه تأکید کرد: دستگاه قضایی بدون تردید و به صورت قاطع مبرای از سیاسی کاری بوده و با بی‌طرفی کامل اجرای قانون و احیاء عدالت و انصاف را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی در خصوص صدور و تمدید مجوز سلاح گفت: نهادهای مرتبط با پیگیری استعلام مجوز حمل سلاح برای افرادی که صلاحیت ندارد صادر نکند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا