هرمزگان

موافقت استاندار هرمزگان با تاسیس دهیاری در ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار

موافقت استاندار هرمزگان با تاسیس دهیاری در ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار

به گزارش برگزیده های ایران، مهدی دوستی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۵ روستای هرمزگان جواز تاسیس دهیاری را از وزارت کشور دریافت کرده‌اند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، در ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هرمزگان که خارج از محدوده شهرهای همجوار خود هستند با موافقت وزیر کشور، دهیاری تاسیس می شود.

وی بیان کرد: روستای «پائین» در بشاگرد، «آشور» در بندرعباس، «نخل محمد یوسف» در بندرلنگه، روستای «شیراهن» و «متریکن» در جاسک، «شیخ‌عالی» و «گدارعربو» در حاجی آباد، «پیرنگام»، «ده‌گین»، «جلال‌آباد»، «آب گردان»، «ابراهیم عالی» و «مریم آباد» در رودان، «گندمی» در سیریک و «شیخوئیر» و «کلو» در میناب از روستاهایی بوده که صاحب دهیاری شدند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به سیاست مهاجرت معکوس اظهار کرد: راهکار اساسی و اصولی تحقق این مهم، توسعه روستایی همگام با حفظ بافت روستایی و فرهنگ روستانشینی است که دهیاری‌ها می‌توانند نقش بسزایی در آن داشته باشند؛ برهمین اساس یکی از برنامه‌های اساسی که دولت مردمی دنبال می کند تاسیس دهیاری در روستاهای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

دوستی یادآور شد: روستا در تقسیمات کشوری شاید آخرین حلقه باشد اما از آنجا که بخشی از اقتصاد شهرها متاثر از فعالیت‌هایی بوده که در روستاها انجام می‌شود لذا ایجاد دهیاری‌ها موجب پررنگ تر شدن این نقش ها می شود.

وی افزود: اقتصاد روستا، الگوی تمام عیاری برای اقتصاد مولد است و رویکرد دولت نیز با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب دارند حفظ و تقویت فرهنگ و اقتصاد روستایی است، چرا که بخشی از حلقه‌های خودکفایی در گرو شکوفا کردن استعدادهای نهفته در روستاها است.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای یکهزار و ۷۰۴ روستا است که پیش از صدور این مجوز تعداد یکهزار و ۲۱۲ روستای آن دارای دهیاری بودند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا