مرکزی

عرصه‌ را برای تولید آثار هنری در جامعه اسلامی فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در آیین معارفه رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه  با بیان اینکه جامعه فرهنگ و هنر نیاز به حمایت خصوصا در تریبون نماز جمعه دارد، گفت: بعد از آموزش‌های وحیانی، موثرترین عامل اثرگذار بر انسان‌ها هنر است لذا در نظام اسلامی باید عرصه‌ را برای تولید محتوی و آثار هنری در جامعه اسلامی فراهم کنیم.

وی افزود: این روزها بواسطه شیوع کرونا روزگار فرهنگ و هنر خوب نیست و مسائل اقتصادی هم در کنار کرونا سد راهی برای رشد و تعالی این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه اگر در شهری سینما، تئاتر، کتاب فروشی، موسیقی و … نباشد جامعه شاداب نخواهدبود، تصریح کرد: ما باید در راستای تقویت حوزه هنری تعاملات خوبی را با سایر دستگاه‌ها برقرار کنیم و با حمایت از اهالی هنر در تزریق روحیه نشاط به جامعه کوشا باشیم.

سوق دادن جامعه به وحدت یکی از وظایف خبرنگاری است

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه نیز در نخستین نشست خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه، خبرنگاری را در کنار معلمی شغل انبیا دانست و گفت: انبیا الهی که پیام‌آوران وحی الهی بودند خبرنگاران آن دوران بودند که پیام زیبا و دلنشین خدای متعال را به گوش جامعه خود می‌رساندند.

وی افزود: خبرنگاران باید دقت داشته باشند که چون مردم به آنان اعتماد دارند، از صحت یک خبر بطور کامل اطمینان داشته باشند و بعد از اطمینان آن را نشر دهند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه یک خبر خوب باید ویژگی‌های لازم را داشته باشد تا مورد توجه جامعه قرار بگیرد، بیان کرد: خبری خوب است که روشن، جامع، صحیح و صریح باشد و چنانچه خلاف این موارد بود مردم به خبررسان شک می‌کنندو منبع خبری خود را تغییر می‌دهند. 

حجت الاسلام رحیمی مستقل بودن خبرنگار و عدم وابستگی به حزب یا جناح خاصی را از مهمترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق دانست و عنوان کرد: وظیفه خبرنگار باید حق گویی و روشن کننده راه باشد تا مردم بتوانند در پرتو واژه‌ها، به حقیقت اطلاع رسانی در جامعه خود برسند.

وی سوق دادن جامعه به وحدت را یکی از وظایف خبرنگاری دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگار نباید تن به زور و زر بدهد و با شناسایی دردهای جامعه بدنبال راه درمان آن باشد چراکه خبرنگار چشم بینای جامعه و گوش شنوایی مردم است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در جامعه گفت: اگر همه افراد در راستای عدالت قدم بردارند و مسیر خود را بدست یک راهور و راهبر بسپارند یقینا در صراط مستقیم قدم برخواهند داشت.

حجت الاسلام رحیمی گفت: ما باید جامعه خود را تشنه معرفت کرده و به مردم امید تزریق کنیم چراکه این روزها جامعه ما بیش از گذشته به امیدواری نیاز دارد و در وضعیتی که کشورهای اطراف را جنگ و اختلافات فرا گرفته با پیروی از ولایت خود را از این آتش همچون گذشته حفظ کنیم.

فعالیت ۴۳ چاپخانه در ساوه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز در این مراسم از فعالیت ۱۱ چاپخانه صنعتی و ۳۲ چاپخانه دیجیتال خبر داد و گفت: در حال حاضر۷ انتشارات، ۱۷ موسسه تک و چند منظوره، ۷ موسسه قرآنی و ۳۰ کانون آگهی مجوز فعالیت دارند.

حسین محمودی‌فر افزود: در شهر ساوه ۱۶ نشریه چاپی و بیش از ۵ نمایندگی خبرگزاری‌های رسمی حضور دارند که در کنار آنها چند کانال و پایگاه‌های خبری نیز مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوه منصوب شد

 در این جلسه اصحاب رسانه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان حجت‌‌الاسلام دانشی طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه را بعنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوه منصوب کرد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا