اخبار روز

برگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژاد

برگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژاد

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قم، نخستین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژاد عصر امروز در سالن همایش مؤسسه امام خمینی قم با ارائه ۶۰ عنوان مقاله از سوی پژوهشگران و تجلیل از «ابوالقاسم طالبی» کارگردان کشورمان برگزار شد.

رفیع الدین اسماعیلی در این همایش، اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی و اصل موضوع دشمن‌شناسی دو دغدغه اصلی استاد محمدحسین فرج‌نژاد که در زندگی‌شان تلاش داشتند به آن بپردازند.

رئیس هیئت مدیره موسسه شناخت‌پژوهان رسانه گفت: هدف شکل‌گیری این همایش، ایجاد و شناسایی شبکه گستره با علاقه‌مندان گفتمان دشمن‌شناسی و کمک برای ایجاد این گفتمان است.

اسماعیلی ادامه داد در این همایش ما به دو مسئله گفتمان مقاومت و شناخت دشمن و عقبه فکری آن توجه کردیم.

حضرت امام (ره) دشمن‌شناسی را به ما یاد دادند

در ادامه این همایش ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، اظهار داشت: حضرت امام (ره) یکی از بزرگترین رهبران در تمام اعصار بودند.

وی افزود: امام خمینی (ره) در سخنان‌شان دشمن‌شناسی را در ساده‌ترین مثال‌ها به ما توضیح می‌دادند و آمریکا را شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی را شیطان کوچک قلمداد کردند و با همین کلمات کوچک دشمن‌شناسی را به ما یاد دادند، حضرت امام (ره) بر همین اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا کردند.

فرج‌نژاد در زمینه شناختن‌دشمن می‌اندیشید

در بخش دیگر این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با تاکید بر اینکه در قرآن دو جریان امامت وجود دارد، اظهار داشت: جریان اول امامی که دعوت به هدایت می‌کند و امتی دارد و امتش او را اجابت می‌کنند و جریان دوم امامی که دعوت به ضلالت می‌کند و امتش او را اجابت می‌کنند.

وی افزود: در دنیا این امام، امامتی است که بهشت به پا می‌کند و آن امام جهنم به پا می‌کند. مردم هم دو دسته می‌شوند، یک عده در جهنم‌اند یک عده در بهشت، هر کسی در دنیا دنبال امامی بوده، در آخرت هم با همان امام محشور خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این دو امام موضوع بحث‌شان منابع طبیعی و امور مادی دنیا نیست. قرآن می‌فرماید که موضوع نزاع این دو در باب پروردگار و خداپرستی است. سید الشهدا فرمودند که این نزاع ما با بنی‌امیه است، آنها می‌گوید حرف خدا غلط است و ما می‌گوییم راست است. آنها حرف خدا را قبول ندارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از افرادی که در زمینه شناختن‌دشمن می‌اندیشید و خوب عمل می‌کرد مجاهد عزیزمان شهید فرج‌نژاد است.

وی گفت: استاد فرج نژاد هم مخاطب را می‌شناخت هم عمیق می‌اندیشید و هم می‌دانست این میدان، میدانی است که مجاهدت می‌خواهد. منتظر امکانات نبود و در همین سن آثار زیادی داشت.

میرباقری خاطرنشان کرد: همه مختصاتی که رهبری برای کار مجاهده تبلیغ دین فرمودند در شخصیت استاد مرحوم فرج نژاد بود.

برگزاری همایش “دشمن‌شناسی” به مناسبت سالگرد رحلت محمدحسین فرج‌نژاد

خدمتی انقلاب به اسلام و شیعه انجام داده در طول تاریخ بی‌نظیر است

سردار فلاح‌زاده، جانشین فرمانده سپاه قدس نیز در این مراسم با اشاره به تدابیر رهبر انقلاب مبنی بر گسترش عمق استراتژیک ایران پس از جنگ، گفت: در زمان مبارزه با داعش رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و همت فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی ارتش اعتقادی تشکیل شد و توطئه دشمن صهیونیستی را ناکام گذاشت.

وی گفت: اگر تدبیر رهبر انقلاب و فرماندهی حاج قاسم نبود، اگر دعای امت حزب الله نبود، داعش تا خراسان و بنگلادش پیشروی می‌کرد. این‌ها گفتند که ما آمده‌ایم تا کار صلاح‌الدین ایوبی را تمام کنیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس ادامه داد: اگر آن زمان امام نبود و امروز هم رهبر انقلاب نبود، باز مجدد این‌ها کار صلاح‌الدین ایوبی را اجرا می‌کردند و چیزی به نام اسلام به جا نمی‌گذاشتند. این هنر ولایت فقیه است. آن زمان هم مراجع بودند و حوزه‌ها بودند اما رهبری امت دست ولی‌فقیه نبود.

وی خاطرنشان کرد: خدمتی که این انقلاب به اسلام و شیعه انجام داده در طول تاریخ بی‌نظیر است. همانطور که مداد علما افضل من ‌دماء شهدا است، کسانی که داعش را سرکوب کردند کسانی بودند که با مکتب علما پیوند خورده بودند.

فلاح‌زاده افزود: عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی در سطح اول از نیل تا فرات تعیین شده بود و این راهبرد و گفتمان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود که نظم قبلی جهان را به چالش کشید. رژیم صهیونیستی  اراده کرد مردم فلسطین آواره کند و موفق هم شد، اما این گفتمان و راهبرد و عمل امام بود که نظم جهان را به هم زده است.

در ادامه این همایش، جایزه سال دشمن‌شناسی شناسی به کارگردان انقلابی ابوالقاسم طالبی اهدا شد، همچنین از آیت‌الله سید محمد‌رضا علم‌الهدی نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگر این همایش نیز برگزیدگان نخستین همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی معرفی و تقدیر شدند.

رونمایی از کتاب «فقه رسانه»

رونمایی از کتاب «فقه رسانه» و چاپ سوم کتاب «نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما» به قلم استاد محمدحسین فرج‌نژاد نیز بخش پایانی این همایش بود.

برگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژادبرگزاری همایش بین‌المللی دشمن‌شناسی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد محمدحسین فرج‌نژاد

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا