اخبار ورزشی

سکانس به سکانس با شانس صعود پرسپولیس در آسیا

سکانس به سکانس با شانس صعود پرسپولیس در آسیا

زاوش محمدی: هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با انجام بازی‌ها پایان یافت تا وضعیت پنج گروه منطقه غرب آسیا مشخص شود؛ رقابت‌هایی که علاوه بر پنج تیم صدرنشین در گروه A تا E، سه تیم دوم برتر هم می‌توانند به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها برسند و به همین دلیل پرسپولیس و سپاهان ایران شانس بالایی برای صعود و حتی قرار گرفتن در رتبه اول را دارند.

گروه A

در گروه نخست مسابقات العین امارات با کسب ۱۲ امتیاز در چهار بازی اتفاقی درخشان را رقم زد تا از همین حالا اولین نماینده حاضر در مرحله حذفی نام بگیرد. این موضوع در شرایطی رقم خورد که پاختاکور ازبکستان و آخال ترکمنستان اکنون هر دو ۴ امتیاز دارند و حضور الفیحاء عربستان با سه امتیاز موجب شده تا هر سه تیم شانس صعود داشته باشند. البته شرایط امتیازی این سه تیم عاملی است که منجر می‌شود، آنها را موظف به کسب تمام امتیازهای باقی‌مانده کند که با توجه به فرم این روزهای العین دور از منطق باشد.

گروه B

در زمان قرعه کشی مسابقات قطعا بسیاری از هواداران فوتبال آسیا، السد را به عنوان تیم نخست این گروه کنار گذاشتند ولی واقعیت این است که تا هفته چهارم این شارجه امارات، تیمی که از پلی‌آف به آسیا صعود کرده، بود که توانست با کسب ۸ امتیاز صدر را در اختیار بگیرد و پشت سر خودش نسف قارشی را با ۷ امتیاز مشاهده کند. السد قطر هم که خارج از خانه جز شکست نتیجه دیگری نداشته با چهار امتیاز و یک امتیاز بیشتر از الفیصلی، رتبه سوم گروه B را به خود اختصاص داده است.

گروه C

شاگردان ژوزه مورایس با برتری رویایی خود مقابل آلمالیق ازبکستان، ۷ امتیازی شدند و با تفاضل ۸+ در جایگاه دوم جدول قرار گرفتند و ازبک‌ها هم بدون امتیاز با تفاضل ۱۵- قعرنشین گروه باقی ماندند. الاتحاد عربستان هم که در اتفاقی عجیب با ۲ گل برابر نیروی هوایی عراق مغلوب شد، همچنان با ۹ امتیاز صدرنشین گروه باقی‌مانده و حالا دو تیم سپاهان ایران و نیروی هوایی عراق با ۷ امتیاز در ذهن رویای صدرنشینی را می‌پرورانند که تفاضل گل بالای طلایی‌پوشان می‌تواند در ۲ بازی باقی‌مانده به کمک تیمِ مورایس بیاید. سپاهان در هفته پنجم رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، ششم آذرماه میزبان نیروی هوایی عراق است و الاتحاد عربستان هم در ازبکستان باید به مصاف آلمالیق برود.

بیشتر بخوانید:

  • عکس| النصر با رونالدو به لیگ قهرمانان اروپا می‌رود!

  • عکس| استوری فلسفی بیرانوند پس از باخت تلخ

گروه D

نساجی با شکست در مسابقه با نوبهار، در جدول گروه چهارم، ۳ امتیازی باقی ماند و با توجه به برد دو گله الهلال عربستان در بازی همزمان مقابل مومبای سیتی هند و ۱۰ امتیازی شدنِ این تیم در کنار نوبهار ازبکستان، شانس صعود تیم نساجی به مرحله حذفی به صفر رسید و شاگردان مهدی رحمتی وداع زودهنگامی با رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشتند و دو بازی پایانی آن‌ها در مرحله گروهی تشریفاتی خواهد بود. نوبهار هم با کسب دومین برد پیاپی برابر نماینده ایران، ۱۰ امتیازی شد و حالا آن‌ها باید با الهلال در ۲ هفته پایانی رقابت‌ها در مسیر صدرنشینی و یا رسیدن به عنوان برترین تیم دوم در میان ۵ گروه منطقه غرب آسیا رقابت کنند.

گروه E

تساوی پرسپولیس در زمین استقلال تاجیکستان اگر چه با برداشت‌های منفی زیادی همراه شد، اما شکست الدحیل در مقابل النصر و نتایج دیگر گروه‌ها کمک شایانی به شاگردان یحیی گل‌محمدی کرد و هنوز جای امید برای صعود آنها باقی است. پرسپولیس با این تساوی، ۷ امتیازی شد و در جایگاه دوم گروه پنجم رقابت‌ها باقی ماند و حالا آن‌ها برای رسیدن به مرحله حذفی باید بتوانند حداکثر امتیاز را از ۲ بازی آینده به‌دست آورند. استقلال تاجیکستان هم دومین امتیاز خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورد. در این بین الدحیل که مغلوب النصر شد، اکنون تنها یک امتیاز دارد و حتی اگر در دو بازی پیش‌رو حداکثر امتیازها را به دست آورد نیاز به یک شگفتی بزرگ دارد تا راهی مرحله بعد شود.

سکانس به سکانس با شانس صعود پرسپولیس در آسیا

کار راحت سپاهان برای صعود

اکنون با مرور بر وضعیت این پنج گروه نتیجه باید نوشت که در شرایط فعلی با حذف شدن نساجی از مسابقات، دو نماینده ایران مسیر متفاوتی را برای صعود دارند. سپاهان می‌تواند از وضعیت آشفته الاتحاد استفاده کند تا حتی صدرنشین شود، ولی در این باید حواسش به نیروی هوایی عراق نیز باشد تا به مانند دور رفت غافلگیر نشود.

چشم پرسپولیس به دیگران

پرسپولیس اما شرایطش متفاوت است. النصر عربستان راه زیادی را برای صعود به عنوان تیم اول گروه طی کرده و از طرفی استقلال تاجیکستان و الدحیل نمی‌توانند خود را به پرسپولیس نزدیک کنند تا پرسپولیس از دوم شدنش مطمئن باشد، اما حفظ تفاضل گل در جدال با النصر و الدحیل بایستی در دستور کار شاگردان یحیی قرار گیرد.

سپاهان و پرسپولیس در حال حاضر جایگاه دوم جدول را در گروه‌های C و E لیگ قهرمانان آسیا را با کسب ۷ امتیاز به خود اختصاص دادند و اگر همین حالا بخواهیم از بین گروه‌های ۵ گانه در منطقه غرب ۳ تیم برتر دوم را به‌عنوان صعودکننده مشخص کنیم، طلایی پوشان اصفهان پشت سر نوبهار ازبکستان به دور حذفی می‌رسند، اما شاگردان یحیی گل‌محمدی بخاطر یک گل زده کمتر نسبت به نسف قارشی ازبکستان (تیم دوم گروه B) که مثل آنها هفت امتیازی است، نمی‌تواند به دور یک‌هشتم نهایی راه پیدا کند ولی دو بازی آینده برای آنها سرنوشت‌ساز است.

جدا از شانس صدرنشینی برای این دو نماینده فوتبال ایران و دو رقابت سختی که در انتظارشان است، نیاز به حداقل یک برد برای هر دو تیم الزامی است، چراکه طبق جدول فعلی و در بین تیم‌های دوم جدول گروه‌های پنج گانه در منطقه غرب، نوبهار ازبکستان با ۱۰ امتیاز صعودش را قطعی کرده، ولی تیم‌های سپاهان، نسف قارشی ازبکستان و پرسپولیس مثل هم ۷ امتیاز از چهار بازی گرفتند و پاختاکور با ۴ امتیاز، امید کمی برای صعود دارد.

درست است که سپاهان و پرسپولیس با توجه به بازی‌های باقی‌مانده هنوز شانس صدرنشینی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را دارند، اما با توجه به شرایط جدول سایر گروه‌ها، زنگ خطر هم برای آنها به صدا درآمده و ممکن است حداقل یکی از این دو نماینده فوتبال ایران نتواند به دور حذفی برسد.

بیشتر بخوانید:

  • عکس‌| واکنش کاپیتان پرسپولیس به حرکت جنجالی نورافکن

  • تکلیف کامران قاسمپور بالاخره مشخص شد

  • ببینید | پذیرایی علی دایی از کودکان بهزیستی در دفتر کارش

  • صحبت‌های حسین عبدی پس از شکست مقابل انگلیس

  • انتقام قایدی از تیم سابقش

۲۵۱۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا