خراسان رضوی

نخستین جلسه شورای ملی زیارت با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد

به گزارش برگزیده های ایران، نخستین جلسه شورای ملی زیارت پس از ۲ سال وقفه با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد و در آن درباره زمینه‌های تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه‌های زائران تصمیم‌گیری شد.

 رئیس‌جمهور در این جلسه گفت: باید زمینه رفت و آمد زائر از مبدا تا مقصد تسهیل شود. طوری که هزینه سفر هوایی و زمینی برای زائران و اسکان، ارزان تمام شود.

آقای رئیسی با اشاره به ظرفیت عظیم زیارت و نقش مهم آن در ارتقای اخلاق، معنویت و فرهنگ گفت: اقتصاد زیارت هم موضوع مهمی است و از کارهای مهمی که باید در کارگروه انجام شود، نحوه ارتباط وزارتخانه‌های فرهنگی و اقتصادی با این موضوع است تا مشخص شود که هر یک از وزارتخانه ها چه نقشی می‌توانند در این رابطه ایفا کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش رسانه و هنر در ترویج فرهنگ زیارت گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت گردشگری و صدا و سیما هم لازم است ارتباط جدی و موثرتری با مسئله زیارت پیدا کنند.

در این جلسه ۱۲ مصوبه برای آسان شدن زیارت اماکن مقدسه برای شیعیان و مسلمانان داخل و خارج از کشور تصویب شد.

گفتنی است کارگروه ملی زیارت از ۸ آبان سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرد. اما امروز اولین بار بود که با حضور رئیس جمهور این جلسه تشکیل و مصوبات مرور شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی درباره این نشست گفت: با استفاده از فرصت سفر غیررسمی رئیس جمهور به مشهد، پیشنهاد شد که شورای عالی زیارت با حضور ایشان برگزار شود که مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: این شورا با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، تعدادی از وزرای مرتبط با موضوع، معاونان رئیس جمهور، استانداران ۳ استان زیارتی و مسئولین محلی برگزار شد و مصوبات بسیار خوبی هم در بخش های خدمات دهی به زائران، حوزه حمل و نقل، مباحث مربوط به زیرساخت و با تاکید بر تشکیل کمیته فرهنگی داشت.

نظری خاطرنشان کرد: ان شاء الله شورای عالی زیارت، هر فصل حداقل یک بار با حضور رئیس جمهور یا معاون اول ایشان تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از جمله مصوبات جلسه می توان به تسهیل در انتقال زائر از اقصی نقاط کشور با استفاده از زیرساخت ریلی و با حداقل زمان اشاره کرد و تاکید شد که این سفر مقرون به صرفه و ارزان باشد. همچنین عملیات جاده های در دست احداث نیز می بایست سرعت بگیرد. ضمن این که در مورد حمل و نقل درون شهری مرتبط با زیارت نیز می بایست زمینه های لازم فراهم شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا