اردبیل

نقش هنرمندان متعهد در گام دوم انقلاب/ برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان پارس آباد به همت کانون بسیج هنرمندان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز در سینما انقلاب شهرستان پارس آباد برگزارشد.

حسن نوری، فرمانده سپاه پارس آباد در این مراسم اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه هنرمندان در بیانیه گام دوم انقلاب این است که بتوانند با استفاده از ابزارهای اثربخش فرهنگی و هنری بتوانند تأثیرات لازم را بر جامعه و فرهنگ عمومی بگذارند.

مدیون ایثار و فداکاری شهدای معظم هستیم

نوری با بیان اینکه شهدا با خون خود نهال انقلاب را سیراب کردند و از همه مهم‌تر جان خود را در راه اسلام و قرآن و کشور و ناموس خود هدیه کردند، افزود: ما باید همواره رهروی راه آنان باشیم چرا که کشور ما و ملت ما مدیون ایثار و فداکاری شهدای معظم و خانواده‌های آنان است.

فرمانده سپاه پارس آباد با اشاره به اینکه جوانان هنرمند با ارائه آثار هنری و ایجاد پویایی در فرهنگ و هنر، می‌توانند در راستای گام دوم انقلاب پیش بروند، تصریح کرد: در تولید محصولات فرهنگی و هنری به اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی پرداخته و از اثربخشی فرهنگ عامه در جامعه بهره گرفته شود.

لزوم تشکیل کمیته تخصصی و علمی فرهنگ و هنر برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

وی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر برای خط و مسیر مشخص در جامعه باید تقویت حوزه تولیدات فاخر را در نظر بگیرند، تاکید کرد: کانون بسیج هنرمندان شهرستان پارس آباد کمیته تخصصی و علمی فرهنگ و هنر را در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل دهد.

نوری با تأکید بر اینکه جامعه هنری باید برای پیشبرد اهداف خود سیره شهدای هنرمند را مطالعه کند، بیان کرد: شهدا همواره با استفاده از روح وجودی خود به تبیین زیبایی‌های دنیا و دین مبین اسلام با زبان هنر پرداختند و همیشه مدافع اسلام در هر عرصه‌ای از زندگی بودند.

فرمانده سپاه پارس آباد گفت: هنرمندان با الگوگیری از سیره شهیدان، تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، بهره‌گیری از صفات و روحیات شهدا، برای خلق حماسه‌های اجتماعی،‌ فرهنگی و هنری در مقابل تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمندان در این شهرستان کردند.

نوری گفت: در عرصه جنگ نرم نیز هنرمندان افسران جنگ نرم هستند و امروز رسالت ما در حوزه هنر پاسداری از خون شهیدان است.

گفتنی است؛ تجلیل از نفرات برتر عرصه مسابقه فرهنگی و هنری که به‌نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود و شعرخوانی و دکلمه سرایی توسط شاعران بنام شهرستان، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای هنرمند و شعر و داستان از جمله برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا