اصفهان

هشدار سطح نارنجی در اصفهان/اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان

هشدار سطح نارنجی در اصفهان/اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برهمین اساس در اطلاعیه اداره هواشناسی استان اصفهان آمده است: فعالیت این سامانه از اواخر روز پنجشنبه یکم دی ماه آغاز می‌شود که در روز جمعه مناطق جنوب و غرب استان و طی روز شنبه سوم دی ماه اکثر مناطق را در برمی گیرد.

بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود و مه گرفتگی و کاهش دید و افت محسوس دما تا اواخر روز شنبه در سطح استان پیش‌بینی شده است.

براساس هشدار اداره کل هواشناسی استان اصفهان احتمال لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها در سفرهای بین شهری و مسدود شدن محورهای روستایی در مناطق سردسیر و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و نیز خسارت به صنایع کشاورزی وجود دارد.

هواشناسی اصفهان توصیه کرده که هم استانی‌ها طی این مدت ضمن پرهیز از فعالیت کوهنوردی در سفرهای برون شهری احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

همچنین در این اطلاعیه بر لزوم آماده‌باش راهداری استان برای آماده سازی و تجهیزات برف روبی تاکید شده است.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا