کردستان

سردار جوانی: مبارزه با استکبار جهانی از افتخارات جمهوری اسلامی است/ نظام سلطه خود را در مسیر اضمحلال و افول می‌بیند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سردار یدالله جوانی صبح امروز در نشست ائمه جمعه و جماعت استان کردستان که با «موضوع استکبارستیزی از دیدگاه امام راحل و رهبری» برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و شهید برهان عالی از شهدای شاخص روحانی استان کردستان، اظهار داشت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که در تقویم خود روزی را به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی دارد.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در محفلی هستیم که مجاهدان فی سبیل الله از شیعه و سنی در کنار هم در آن حضور دارند و این افتخار بزرگی است.

وی اظهار کرد: کردستان به دلیل نقش‌آ‌فرینی‌ها در انقلاب اسلامی، استانی استثنا است اگر این نقش‌آفرینی‌ها نبود این سرزمین امروز شکل دیگری داشت.

سردار جوانی گفت: رهبر معظم انقلاب خیلی حکیمانه کردستان را سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامگذاری کردند، حالا برخی‌ها باید در تاریخ، این مجاهدات‌های خاموش را بخوانند ولی حقیر مفتخر هستم در زمستان ۵۹ حدود ۴۱ سال پیش در این استان بودم و با گوشت و پوست تمام این مجاهدت‌ها را لمس کردم.

وی اضافه کرد: باید خداوند را شاکر بود که در پرتو این مجاهدت‌های خاموش، کردستان پاره تن ایران همچنان در مسیر انقلاب دارای ثبات قدم است و این نیست مگر با نقش‌آفرینی علما، ماموستایان و فرهیختگان است.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن فدا کرده است، اظهار کرد: جمله این شهدا چراغ هدایت مردم در این منطقه هستند.

سردار جوانی تصریح کرد: جای بسیار خوشحالی است که از جمعیت بیش از  ۵ هزار و ۴۰۰  نفر ۷۰ درصد مدال پر افتخار بسیجی بودن را به گردن و همراه دارند چرا که بسیجی بودن از چنان ارزش والایی برخوردار است که امام راحل در پیام تاریخی خود فرمودند از خدا می‌خواهم در صحرای محشر من را بسیجیان محشور گرداند چرا که نیروی بسیجی نیروی همیشه در صحنه برای مبارزه با ظلم است. 

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد آن چیزی که امروز همه شما و بنده که صاحب تریبون و در موقعیت سخن و یا اهل قلم و رسانه هستید این است که ضرورت استکبارستیزی را در جامعه تبیین کنیم.

سردار جوانی اضافه کرد: به هر حال نظام سلطه و استکبار جهانی با محوریت امریکا امروز با جهان اسلام یک درگیری همه جانبه را آغاز کرده و دنبال می‌کند و قرارگاه اصلی این جبهه اسلام و انقلاب ایران اسلامی است.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به شدت نظام سلطه نگران آینده خودش است چراکه با این انقلاب که مبتنی بر آموزه‌های ناب دینی شکل گرفته نظام سلطه و مشخصه امریکا جهانخوار، خودش را در مسیر اضمحلال و افول می‌بیند.

وی عنوان کرد: این در تاریخ به نوعی یک استثنا است که همه قدرت‌ها و شیاطین همه دست به دست هم بدهند تا یک نظام بر حق و جامعه توحیدی را از پای در بیاورند اما نه تنها این اتفاق نیفاتد بلکه این جامعه و این جبهه حق هر روز قدرت بیشتری برای دفاع خود پیدا کند و الگویی برای دیگر کشورها و ملت‌ها تبدیل شود و مقاومتی ورای مرزهای جغرافیایی خود به وجود بیاورد.

سردار جوانی گفت: این مقاومت مختص کشورهای شیعه‌نشین نیست در جهان اسلام شیعه و سنی و فراتر از جهان اسلام در کشورهای مستضعف مقاومتی در مقابل با استکبار و ظالمان شکل گرفته است، امروز این مقاومت را در بسیاری از کشورهای جهان اسلام در سوریه، یمن و فلسطین می‌بینیم.

وی اضافه کرد: در اینجا دشمن بیکار نمی‌نشیند و تلاش می‌کند و امروز با جابجایی نسل‌ها با استفاده از ابزار رسانه در تکاپو است که به نوعی تردید ایجاد کند، اینجاست که روحانیون و ماموستاهای عزیز در هر جا که هستند باید مبانی استکبارستیزی را تبیین کنند.

سردار جوانی گفت: امروز در این نشست به شاخصه‌های استکبار ستیزی در اندیشه های مقام معظم رهبری و حضرت امام اشاره شده و وقتی اندیشه امام و رهبری را بررسی می‌کنیم برگرفته از اسلام و قران و سنت است و مبانی دیگری ندارد گرچه اموری مانند استکبارستیزی در کنار مبانی دینی و قرآنی ریشه در استدلال‌های عقلانی و تاریخ تجارب بشری دارد.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استکبارستیزی بحث تولیدی در انقلاب اسلامی و مورد توجه انقلاب اسلامی و امام نیست، اساسا استکبارستیزی بخش عمده آموزه‌های دینی و اعتقادی است چون استکبار نیرو و قدرت و سیستم است که بر مبنای داشته‌هایش خود برتر پندار است و دنبال تسلط بر دیگران و جای خدا گرفتن در زمین را دارد که امریکا نمونه بارز آن است.

وی افزود: همه پیامبران و آنان که کتب معتبری برای جهان به یادگار گذاشته‌اند طبق ایه شریفه قرآن پیام واحدشان راه سعادت را مقابله با طاغوت و ایستادگی در برابر استکبار بیان می‌کنند.

 مهمترین ضرورت برای جهان اسلام استکبارستیزی است

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایستادن در مقابل امریکا به عنوان نماد اصلی استکبار یک بحث دینی و اعتقادی است، این تصوری نادرست است که کسی بگوید ما با استکبار و امریکا کاری نداریم و ما می‌خواهیم دنبال رسول‌الله و کتاب قرآن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان به این اصل مهم که اسلام کامل‌ترین و جامع‌‌‌ترین دین است اعتقاد دارند، اگر اسلام دین کاملی است باید پیروان این دین اهلی به لحاظ پیشرفت و امنیت در اوج باشند و فلاکتی در جهان اسلام وجود نداشته باشد.

سردار جوانی اذعان داشت: چرا باید بخش زیادی از جمعیت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان در شرایط سخت باشند و برخی حکومت‌های آنها زیر سلطه استکبار باشد و آنان را به گاو شیرده تشبیه کنند و یا امروز ملت مظلوم و بی‌گناه یمن زیر بدترین بمباران‌ها قرار دارند، عامل اصلی تفرقه‌افکنی‌‌ها در جهان اسلام، استکبار جهانی است.

وی اظهار کرد: اینجاست که فرهیختگان باید به این باور و درک برسند که مهمترین ضرورت برای جهان اسلام استکبارستیزی است چرا که استکبار تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام به کار گرفته است.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اندیشه امام در بحث استکبارستیزی گریزی زد و عنوان کرد: هر کس در روی این کره خاکی ادعای امت رسول‌الله را دارد باید در برابر استکبار ایستادگی و حامی و مدافع مظلوم باشد.

وی اضافه کرد: دفاع از مظلوم و مقابله با استکبار لازم و ملزوم همدیگر است و در این مسیر همه امت رسول‌الله باید اهتمام داشته باشند.

استکبارستیزی مختص انقلاب اسلامی نیست

وی با بیان اینکه امام راحل پرچم استکبارستیزی را در جهان بلند کرد، گفت: بحث استکبارستیزی بحثی سیاسی و مختص انقلاب اسلامی نیست، استکبارستیزی بحثی اعتقادی، عقلانی و قرانی و انسانی برای کسانی است که می‌خواهند عزت و کرامت داشته و پیرو حق و حقیقت و در مسیر کمال باشند.

سردار جوانی اضافه کرد: در مکتب امام و مقام معظم رهبری بحث استکبارستیزی را باید اینگونه درک کرد چون برجسته‌ترین ویژگی امام که برگرفته از اندیشه امام است، همین استکبارستیزی است.

وی گفت: امام راحل در مقابل مصداق این استکبارستیزی‌ها می‌فرمایند همه بدبختی‌های جهان اسلام زیر سر استکبار است با این نگاه می‌فرمایند ما دست از مبارزه با امریکا برنمی‌داریم اگر کشته و دوباره زنده شویم باز با امریکا مبارزه خواهیم کرد.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: می‌بینید امروز حکیم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب ۳۳ سال است همین راه امام را در موضوع مبارزه با استکبار دنبال می‌کنند و اساسا ادبیات مقام معظم رهبری در مبارزه با استکبار هیچ تفاوتی با امام راحل ندارد.

وی با تاکید براینکه محتوا، اصول و مبانی ادبیات رهبری با امام راحل در مبارزه با استکبار جهانی یکی است، عنوان کرد: دلیل این است که هر دو تفکر از اسلام و قرآن سرچشمه می‌گیرد و پشتوانه عقلانی و قرآنی هم دارد.

سردار جوانی افزود: در این سال‌ها عده‌ای در کشور ما بیان کردند برای رفع مشکلات برویم با کدخدا مذاکره کنیم، نتیجه این مذاکره را به عینه دیدند، لذا بر همین مبنا می‌توان شاخصه‌های دیگر را هم نظاره و ارزیابی کرد.

انقلاب اسلامی دنبال پی ریزی تمدن نوین اسلامی در قرن ۲۱ است

وی گفت: باید ما نسبت به استکبار که کفر و شرک محض است جهادمان جهاد کبیر و نه گفتن باشد، خصوصا در جایی که هدف والایی داریم.

سردار جوانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دنبال پی ریزی تمدن نوین اسلامی در قرن ۲۱ است، خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت‌های لازم در جهان اسلام با محوریت جمهوری اسلامی برای پدیدآوردن تمدن اسلامی و وجود دارد.

وی اضافه کرد: خداوند تبارک و تعالی ملت‌های مسلمان را به لحاظ جغرافیایی و ژئوپولتیکی در بهترین موقعیت قرار داده است قریب به ۶۰ کشور اسلامی با ۲ میلیارد نفر جمعیت و سرزمین‌های سرشار از ذخایر منابع و معادن وجود دارد، مشکل اصلی در تفرقه و جدایی‌هاست، تفرقه‌هایی که استکبار به دنبال تشدید آنهاست.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به همایش کنفرانس وحدت اسلامی همزمان با هفته وحدت اشاره کرد و گفت: وقتی حاضرین در این همایش به محضر رهبر معظم انقلاب شرف‌یاب شدند رهبری فرمودند«‌آرمان انقلاب اسلامی که همانا تمدن‌سازی اسلامی است بدون وحدت شیعه و سنی تحقق پیدا نمی‌کند و شکل نمی‌گیرد».

وحدت شیعه و سنی یک معجون تمدن‌ساز است

وی تصریح کرد: کسانی که نمی‌خواهند این وحدت شکل بگیرد دشمن اسلام هستند چون می‌دانند وحدت شیعه و سنی اگر شکل بگیرد یک معجون تمدن‌ساز خواهد بود برای همین جلوی آن را می‌گیرند.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمنان برای جلوگیری از اسلام داعش و امثال آن را به وجود آوردند و با بلند کردن پرچم اسلام بدترین جنایات را رقم زدند و بنام جهاد اقدام به مسلمان‌کشی کردند.

وی مقاومت و مقابله در برابر امریکا را از شاخصه‌های مهم در اندیشه استکبارستزی امام راحل و رهبری دانست و گفت: دفاع از محرومین و مستضعفین، نه گفتن به امریکا و …از شاخصه‌های استکبارستیزی از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی است.

سردار جوانی اضافه کرد: به امریکا نباید اعتماد کرد هر کشور اسلامی و هر رهبر اسلامی چه شیعه و چه سنی اگر به امریکا اعتماد کند از پشت خنجر می‌خورد.

وحدت از نشانه‌های پیرو مکتب اسلام بودن است

وی با بیان اینکه از نشانه‌ها پیرو مکتب اسلام بودن این است که مسلمانان با هم باشند، عنوان کرد: چه شیعه لندنی و چه سنی امریکایی هر دو مزدور استکبار هستند کسی که در جهان بحث وحدت می‌کند در مسیر حق است و تابع رسول‌الله است.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: امروز بحث استکبارستیزی یک بحث مهم و ضروری و لازمه حیات و حرکت روبه جلوی ملت ما است و خوشبختانه حرکت ما در این مسیر روند موفقی دارد.

وی افزود: در جایی که کسی جرأت نداشت اسم امریکا را به زبان بیاورد و مرگ بر امریکا را خودزنی و خودکشی می‌دانستند امام ندای مبارزه با استکبار و امریکا را بلند کرد.

سردار جوانی با اشاره به ۱۳ آبان در سه تاریخ سال‌های مختلف در ایران گفت: تبعید امام، به شهادت رساندن دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوی سه اتفاق بزرگی بود که در یک تاریخ در سه مقطع افتاده که وجه تشابه همه آنان، مبارزه با ظلم و استکبارستیزی است.

تبعید امام خمینی هزینه عزت و کرامت ملت ایران بود

وی عنوان کرد: دلیل تبعید امام سردادن ندای مبارزه با امریکا بود که به دستور امریکا تبعید شد، این تبعید امام هزینه تامین کرامت و عزت ملت ایران است.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: اگر امروز ملت ایران با عزت و اقتدار پرچم اسلام و امنیت را در کشور دارد هزینه آن را مجاهدینی همچون امام پرداخت کردند.

وی اظهار کرد: اساس قیام امام راحل برای پیروزی انقلاب مبارزه با ظلم و ستمی بود که استکبار جهانی به ملت روا می‌داشت.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی در قیام ۱۳ آبان ۵۸  پنجه در پنجه شیطان اصلی انداخت، عده‌ای وحشت کردند خیلی‌ استدلال‌ها در آن زمان صورت گرفت که بعد از این قیام جمهوری اسلامی محکوم به شکست است اما الان بیش از ۴۲ سال است ما محکم و مقتدر ایستادیم.

وی در پایان اضافه کرد: درسته ما مشکلات اقتصادی داریم اما جمهوری اسلامی یک کشور بسیار قدرتمند است اما بر این مشکلات با تفکر انقلابی و مدیریت جهادی غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا