اصفهان

چالش های هنرمندان صنایع دستی در اصفهان/تولید آثاری با کمترین ارزش هنری

چالش های هنرمندان صنایع دستی در اصفهان/تولید آثاری با کمترین ارزش هنری

به گزارش برگزیده از اصفهان، سید عباس شیردل اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تولید و توزیع صنایع‌دستی استان مناسب است، اما توزیع محصولات صنایع دستی به تعداد گردشگران داخلی و خارجی بستگی دارد.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی ایران به دلیل علاقه بی حد و حصر خود به این هنرها در برابر مشکلات اقتصادی مقاومت کردند و در بسیاری موارد با حداقل‌ها زندگی خود را چرخانده اما هنر صنایع دستی را با تمام وجود حفظ کردند.

بی توجهی به صنایع دستی؛ توسعه صنایع آلاینده

عضو اتحادیه صنایع دستی اصفهان و پیشکسوت این صنعت تاکید کرد: با وجود شعارهای مختلف در خصوص حمایت از صنایع پاک طی چند دهه گذشته دولت ها هیچ اقدام خاصی برای حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان صنایع دستی انجام نداده و در مقابل انواع تسهیلات مالی و حقوقی را برای توسعه صنایع آلاینده در شهر ها فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه صنعتگران صنایع دستی خواهان حمایت های قانونی دولت و مجلس هستند نه حمایت های مالی، تاکید کرد: در واقع مجلس و دولت با اصلاح قوانین مربوط به صادرات و واردات صنایع دستی می توانند بخش زیادی از مشکلات تولید کنندگان را برطرف کنند.

پیشکسوت صنایع دستی اصفهان و رئیس سابق اتحادیه این هنر در نصف جهان تاکید کرد: در حال حاضر کمتر نشانه ای از انتقال تجربه هنری در تولید صنایع دستی به نسل بعد وجود دارد و حذف این چرخه به نفع هیچکس نیست.

شیردل گفت: این در حالی است که بسیاری از صنعتگران می گویند که آنها در به وجودآوردن این شرایط کمترین و شاید هیچ نقشی نداشته اند بلکه این دولت است که با فراهم نکردن شرایط برای فروش و عرضه صنایع دستی در بازار های جهانی، صنعتگران را مجبور به تولید آثار با کمترین ارزش هنری کرده است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا