سیاسی

فلاحی: دولت روحانی مقصر کمبود معلم در کشور است/ کاهش ۲۳هزار نفری پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دولت قبل

فلاحی: دولت روحانی مقصر کمبود معلم در کشور است/ کاهش ۲۳هزار نفری پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دولت قبل

– اخبار سیاسی –

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، با اشاره به کمبود معلم در برخی مدارس کشور گفت: متاسفانه با سوءمدیریت‌‌ها در وزارت آموزش و آموزش، امسال هم همانند سالهای قبل بسیاری از مدارس کشور دچار کمبود معلم هستند. به طور مثال مدارس استان همدان هم‌اکنون با کمبود ۴ هزار معلم مواجه هستند که موجب عدم تشکیل  بسیاری از کلاس‌های درس شده است. 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات برخی استان‌ها از جمله استان همدان این است که در کنار کمبود معلم، با فقدان مدیرکل آموزش و پرورش مواجه هستند و   با وجود گذشت بیش از دو هفته از سال تحصیلی، هنوز مدیرکل جدید برای آموزش و پرورش همدان انتخاب نشده است. متاسفانه سایه مسائل سیاسی و غیرکارشناسی بر انتصابات استان سنگینی می‌کند و در این مدت اخیر شاهد برخی فعالیت‌های غیرشفاف در آموزش و پرورش استان بودیم. 

فلاحی با اشاره به ریشه کمبود معلم در کشور گفت:‌ ما امسال حدود ۲۶۰ هزار معلم در کشور کم داریم که  این موضوع حاصل خیانت‌هایی بوده که در دولت قبل صورت گرفت.

وی افزود: متاسفانه در حالی که دانشگاه فرهنگیان باید سالی ۲۵ هزار دانشجو جذب می‌کرد و به همین تعداد، معلم به بدنه آموزشی کشور تزریق می‌شد اما دولت سابق در راستای نابودی دانشگاه فرهنگیان این رقم را به ۳ هزار نفر کاهش داد.

نماینده همدان در مجلس ادامه داد: البته با حضور رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان و پیگیری عدم جذب دانشجو، این رویه خیانت‌بار اصلاح شد. در حقیقت رهبر انقلاب با اقداماتی که صورت دادند مانع به تعطیلی کشاندن دانشگاه فرهنگیان شدند. 

فلاحی گفت: امیدواریم با اهتمامی که دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش از خود نشان داده، سازمان اداری استخدامی نیز  با برگزاری دوره‌های مهارتی و کمک گرفتن از بخش‌های دیگر با تربیت معلم،  کمبود نیروی انسانی را برای سالهای آینده جبران کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا