اردبیل

رتبه سوم کشوری اردبیل در واکسیناسیون/ پاستوکووک بهترین واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال

جواد آبیشوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن اردبیل،اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت پاندمی کرونا در استان اردبیل در وضعیت نرمال و تحت کنترل قرار دارد.

وی افزود: شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، نیر، سرعین، خلخال و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های بیله سوار و گرمی نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

رئیس کارگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: طبق آمار رسمی تا شب گذشته، ۸۳۲ هزار و ۲۶۰ دُز اول و ۵۱۲ هزار و ۶۸۴ دُز دوم و در مجموع یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۹۴۴ دُز واکسن تزریق شده است.

آبیشوند گفت: استان اردبیل با تزریق  ۸۳ درصد دُز اول و ۵۳ درصد دُز دوم از جامعه هدف در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی تشریح کرد:در استان اردبیل بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان دُز اول واکسن و بیش از ۱۷ درصد دُز دوم را تزریق کرده‌اند. برای کودکان و نوجوانان ۱۲ الی ۱۸ سال سن بهترین واکسن پاستوکووک است.

رئیس کارگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: در حال حاضر در استان اردبیل واکسن‌های سینوفارم، برکت، آسترازنکا و پاستوکووک در هر دو دُز برای تزریق مهیا بوده که البته واکسن پاستوکووک برای زیر ۱۸ سال سن مجوز تزریق دارد.

آبیشوند گفت:فعالیت مراکز واکسیناسیون در اردبیل، مرکز شهدای دانش آموز از ساعت ۸ صبح الی ۲۰، مراکز شهید مبارکی، شهید فروزش و شهید قلیان ۸ صبح الی ۱۷ بعدازظهر و مصلی در روزهای عادی و بدون برگزاری مراسمات مذهبی از ۸ صبح الی ۱۳/۳۰ ظهر فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد:در حال حاضر بیش از ۴۸۰ هزار دز واکسن دپو در سطح استان اردبیل در مراکز تزریق واکسیناسیون و خانه‌های بهداشت و… موجود است و از بابت کمبود واکسن هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا