اخبار روز

پوشش زنده بازی‌های آسیایی| تاریخ‌سازی پرتوآذر با کسب اولین مدال دوچرخه‌سواری بانوان/ نقره روئینگ بانوان و حذف پاکدامن + عکس و فیلم

پوشش زنده بازی‌های آسیایی| تاریخ‌سازی پرتوآذر با کسب اولین مدال دوچرخه‌سواری بانوان/ نقره روئینگ بانوان و حذف پاکدامن + عکس و فیلم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برگزیده های ایران از هانگژو، روز دوم بازی‌های آسیایی امروز (دوشنبه سوم مهرماه) آغاز شد و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف رقبای خود رفتند.

نتایج لحظه به لحظه ورزشکاران و تیم‌های ایرانی در روز دوم بازی‌های آسیایی به شرح زیر است:

جودو:

** مهدی فتحی‌پور در وزن ۸۱- کیلوگرم، در مبارزه نخست خود به مصاف «سحن سجاد قانم» از عراق رفت و موفق شد در مقابل حریف خود به برتری دست یابد. در این مسابقه سنگین امتیازی رد و بدل نشد، اما حریف عراقی با دریافت سه اخطار کم‌کاری بازنده مسابقه شد. فتحی‌پور در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف «اگور نوول گربکوف» از بحرین رفت و ایپون شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

** مریم بربط در وزن ۷۰- کیلوگرم بانوان در دیدار نخست از سد «آناستازیا مایاکوا» از ازبکستان گذشت. بربط در این دیدار با دو امتیاز وازاری موفق به ایپون حریف خود شد. بربط در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «گلنازا ماتنیازوا» دیگر نماینده ازبکستان رفت  و ایپون شد و به جدول شانس مجدد رفت.

وی در شانس مجدد، مقابل نیام باتسوری از مغولستان در حالی که با امتیاز وازاری از حریف جلو بود  ضربه فنی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

دوچرخه سواری:

فرانک پرتوآذر بانوی ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران در بخش کوهستان با حریفانش رقابت کرد. او در این رقابت که به مسافت ۲۰.۵۶۰ کیلومتر برگزار شد، با زمان ۱:۴۲:۴۴ ساعت به مقام سوم دست یافت و صاحب مدال ارزشمند برنز شد. این اولین مدال دوچرخه‌سواری بانوان ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی است که توسط پرتوآذر بدست آمد. در پایان این مسابقه دو رکابزن از کشور چین به مدال‌های طلا و نقره رسیدند.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو , بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

 

.

 

قایقرانی:

در روئینگ چهار نفره بانوان، تیم ایران با ترکیب فاطمه مجلل، نازنین ملایی، مهسا جاور و زینب نوروزی با زمان ۶:۵۱.۸۲ دقیقه به مقام دوم رسید و پس از تیم چین، صاحب مدال نقره شد.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

 

.

 

شنا:

** هومر عباسی در مقدماتی ماده ۵۰ متر کرال پشت مدت زمان ۲۶.۳۲ ثانیه شنا کرد و با ایستادن در جایگاه ۱۵ به کار خود پایان داد.

** سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد با ثبت زمان ۲۲.۸۰ ثانیه رکورد ملی این ماده را جابجا کرد و در مجموع در رده ۱۰ قرار گرفت.

** متین سهران دیگر نماینده ایران در ماده ۵۰ متر آزاد با زمان ۲۳.۷۰ در جایگاه ۱۵ قرار گرفت.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

تیراندازی:

امیرمحمدنکونام، پوریا نوروزیان و مهیار صداقت نمایندگان ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر مردان بودند که در پایان رقابت‌های مقدماتی پوریا نوروزیان با ۶۲۹.۲ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت، امیر محمد نکونام با ۶٢٨.٨ امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاد و مهیار صداقت هم ۶٢٧.۶ امتیاز صاحب رده هفدهم شد. بدین ترتیب ملی‌پوشان تیراندازی ایران از صعود به مرحله نهایی بازماندند.

در رده بندی تیمی هم تیم تفنگ بادی ۱۰ متر مردان با مجموع ١٨٨۵.۶ امتیاز بعد از چین، هند و کره جنوبی در رده چهارم ایستاد.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

تکواندو:

** مهدی حاجی‌موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم، در نخستین دیدار خود به مصاف الیاس بن از بنگلادش رفت و در دو راند متوالی با نتایج مشابه ۱۴ بر صفر  از سد حریف خود گذشت و به مرحله بعد راه یافت.

وی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف امونجون اوتاجانوف دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ از ازبکستان رفت و در دیداری نزدیک در دو راند متوالی و با نتایج ۸ بر ۷ و ۷ بر ۶  به برتری رسید و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

** در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان، مبینا نعمت‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دو راند متوالی و با نتایج ۹ بر ۵ و ۱۴ بر ۲ از سد ورونیکا گارسس از فیلیپین عبور کرد. نعمت‌زاده در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار نمایندگان ژاپن و قزاقستان خواهد رفت.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

قایقرانی روئینگ:

امیرحسین محمودپور در فینال A قایقرانی روئینگ یک‌نفره سنگین وزن مردان با زمان ۷ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه ششم شد و به مدال نرسید. قایق‌های چین، ژاپن و هنگ‌کنگ به ترتیب اول تا سوم شدند. 

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

شمشیربازی:

** علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی کشورمان با ۴ برد و یک باخت مرحله مقدماتی را پشت سرگذاشت. او در نخستین مبارزه برابر ممدوف از ازبکستان ۵ بر ۴ صاحب برتری شد، سپس به حریف عربستانی ۵ بر ۲ باخت. پاکدامن به مصاف هوتین از هنگ کنگ رفت و ۵ بر ۳ پیروز شد. وی حریف قزاقستانی و نپالی را ۵ بر ۲ شکست داد و به جمع ۳۲ ورزشکار برتر این مسابقات راه یافت.

پاکدامن با قرار گرفتن در رده هفتم جدول رنکینگ در مرحله حذفی با قرعه استراحت روبرو شد. او در جمع ۱۶ بازیکن برتر با نفر دهم این جدول «شین چن پنگ» از چین روبرو شد و ۱۵ بر ۸ باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

 

.

 

** محمد رهبری در اولین بازی با نتیجه ۵ بر صفر مقابل نماینده کره شکست خورد. سپس مقابل نماینده ازبکستان با نتیجه ۵-۴ به برتری رسید. رهبری نماینده تایلند را نیز ۵-۲ مغلوب کرد و مقابل ویتنام هم ۵-۲ به پیروزی رسید. او در آخرین بازی مقابل حریف اردنی هم با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید تا هر دو شمشیرباز کشورمان به جدول ۳۲ نفره صعود کنند.

رهبری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یانگ ینگ یو از چین رفت و در حالی که از ناحیه زانو کمی آسیب دیده و از حریف خود عقب بود،  ۱۵ بر ۱۲ صاحب برتری شد و به جمع چهار نفر پایانی راه یافت و مدال برنزش را قطعی کرد.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

کاروان ایران در روز دوم مسابقات در رشته‌های دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، تیراندازی، تکواندو، قایقرانی، شنا، جودو، تنیس، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز، بسکتبال سه نفره، هندبال، والیبال ساحلی و ووشو به مصاف رقبای خود می‌رود.

ادامه دارد…

 
 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا