مرکزی

پروژه‌های عمرانی و فرهنگی ساوه زودتر به نتیجه برسد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، هادی ملکی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه شهردار ساوه با قدردانی از اقدامات شهردار پیشین ساوه اظهار کرد: در دوره قبلی شهرداری علیرغم وجود مشکلات مالی اقدامات خوبی از جمله ساخت کمربندی‌های دور شهر صورت گرفت که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در محدوده قانون در کنار دستگاه‌ها و ارگان‌ها خواهد بود افزود: اعضای شورای شهر وظیفه نظارتی خود در قبال مصوبات شهرداری و عملکرد شهردار را باید قوی‌تر از گذشته در پیش بگیرند.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه بیان کرد: اگر بناست شهرداری کار خود را درست انجام دهد بخش اعظم آن به نظارت دقیق بر خواهد گشت.

ملکی علنی شدن مصوبات در رسانه‌ها و افکار عمومی را حق عموم شهروندان دانست و ادامه داد: اعضای شورای شهر باید در پیگیری مصوبات اهتمام بیشتری به خرج دهند تا رضایتمندی مردم در حوزه شهری بیشتر جلب شود.

وی بر لزوم چابک سازی شهرداری و بهره‌مندی از نیروهای توانمند تأکید کرد و گفت: یکی از انتقادها و ایرادهایی که به شهرداری وارد است بحث هزینه کرد است که باید متوازن و هدفمند شوند.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه تأکید کرد: باید تلاش شود قبل از تعریف پروژه‌های جدید، پروژه‌های قبلی مثل فرهنگسرا، استخر بانوان، سینما و… که پیش‌تر مصوب شده به جدیت پیگیری و به نتیجه ختم شود تا باعث گلایه شهروندان نشود.

ملکی با تأکید بر اینکه وضعیت روحی و روانی مردم با ایجاد فضاهای تفریحی و شاد تقویت خواهد شد اظهار کرد: حوزه فرهنگ در شهر ساوه علیرغم وجود مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب مغفول مانده و باید یک فرهنگسرای درخور شأن مردم در این شهر ایجاد شود.

وی حذف پرداخت‌های ناعادلانه در شهرداری را باعث بالا رفتن روحیه کارکنان دانست و عنوان کرد: بی‌انگیزگی و نارضایتی در برخی کارکنان مجموعه شهرداری ناشی از این مسئله است که انتظار می‌رود با حضور شهردار جدید این موضوع اصلاح شود.

رئیس دادگستری شهرستان ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را یکی از الزامات  مورد نیاز دانست و گفت: شهرداری باید با شناسایی و بهره‌مندی از نیروهای توانمند خود و با استفاده از ظرفیت‌ها فکری برای درآمد پایدار داشته باشد تا با کاهش یا افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده دچار مشکلات مالی نشود.

به گفته این مقام مسئول مصوبات شورا و شهرداری منطبق با نیازهای مردم و جامعه باشد تا از هدر رفت بیت‌المال جلوگیری کرد.

صدای اختلاف از بین مسئولان بیرون نیاید

امام‌جمعه ساوه نیز در این برنامه با بیان اینکه شورای شهر باید قانونی و محکم از شهردار منتخب حمایت کند گفت: نباید صدای اختلاف از بین مسئولان بیرون آید چراکه آن چیزی که امروز باعث مشکلات است همین اختلافات است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: همه مسئولان باید در یک مسیر آن‌هم اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت خالصانه به مردم است حرکت کنند و از اختلاف جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه افراد چنانچه مسئولیت را قبول کردند باید خود را وقف خدمت به مردم کنند ادامه داد: چنانچه مسئولان می‌خواهند در عمل به مردم خدمت کنند همراه آنها هستیم اما اگر کسی در عمل به وظایف خود کوتاهی کرد باید دستگاه‌های نظارتی اقدامات قانونی را انجام دهند.

امام‌جمعه ساوه همچنین تأکید کرد که با تکیه به ماده و قانون می‌توان گره موارد غیرقانونی که مانع حل مشکلات مردم است را حل کرد که این نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها با هم است.

در بحث پسماند با کمبود نیرو مواجه هستیم

به گزارش برگزیده های ایران، رئیس شورای شهر ساوه  نیز در آیین تودیع و معارفه شهردار ساوه با قدردانی از تلاش‌های شهردار و اعضای شورای پنجم گفت: در دوره قبلی به‌واسطه رکود اقتصادی، کرونا، تحریم‌ها، تورم و… با مشکلات زیادی روبرو بودیم اما در عین حال خدمات قابل قبولی برای شهروندان انجام شد.

احمد حاج امینی یکی از مهمترین وظایف شورای شهر را انتخاب شهرداری کاربلد عنوان کرد و ادامه داد: پس از تشکیل شورای ششم بحث انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفت که بعد از دریافت حدود ۸۰ رزومه و تشکیل جلسات متعدد، یوسفیان به‌عنوان شهردار منتخب به کمیته انطباق معرفی و از وزارت کشور حکم خود را دریافت کرد.

وی افزود: شورای شهر در وقت مقرر کار خود را انجام داد اما بنا به دلایلی گزینه اول مورد تأیید قرار نگرفت و به همین دلیل فرآیند انتخاب شهردار کمی طولانی‌تر شد.

رئیس شورای شهر ساوه از حمایت قاطع همه اعضای پارلمان شهری از شهردار منتخب گفت و عنوان کرد: این حمایت‌ها تا زمانی که مردم عملکرد را ببینند و لمس کنند ادامه خواهد داشت و شورای ششم برای تعالی شهر از هیچ تعاملی دریغ نخواهد کرد.

استقبال عموم مردم از شغل پاکبانی بالا نیست

حاج امینی موضوع پسماند را یکی از مهمترین معضلات شهری امروز در شهر ساوه دانست و خاطرنشان کرد: در بحث پسماند با کمبود نیرو مواجه هستیم به دلیل اینکه اولاً استقبال عموم مردم از شغل پاکبانی بالا نیست و دوما حقوقی که در خارج از شهرداری پرداخت می‌شود به‌مراتب بالاتر از این کار است.

وی صدور انشعابات موقت را منوط به دستور استاندار دانست و یادآور شد: دو سال قبل استاندار پیشین صدور انشعاب غیر دائم را لغو کرد که باعث بروز مشکلاتی برای مردم شد لذا از استاندار فعلی می‌خواهیم در این خصوص اهتمام به خرج دهد.

رئیس شورای شهر ساوه یکی دیگر از معضلات شهر را عدم مرزبندی زمین‌های ملی دانست و بیان داشت: زمین‌های ملی باید با نصب پلاکارد و… شناسایی و تعیین تکلیف شوند تا مردم عادی که اطلاعاتی در این خصوص ندارند دچار مشکل نشوند چراکه این زمین‌ها بعضاً چند دست قولنامه می‌شود و مشکلات خاص خود را ایجاد می‌کند.

حاج امینی خاطرنشان کرد: شهر ما حدود ۲۰ نقطه حاشیه‌ای دارد که از تفکیک غیرمجاز باغات نشأت می‌گیرد لذا باید با بهره‌مندی از مفاد قانونی از قطعه‌بندی غیراصولی باغات و فروش آن به مردم نیز جلوگیری شود.

وی محرومیت ساوه از محل منابع آلاینده‌ها را یک چالش برای شهر دانست و گفت: با وجود بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی در این شهر اما ساوه از این مهم محروم است که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

شهردار جدید ساوه نیز در این مراسم مشارکت شهروندان در پیشبرد اهداف شهری را مهم دانست و گفت: باید با تعامل دستگاه‌ها و همکاری شهرداری و شورای شهر، شهری مناسب و در شأن مردم ساوه فراهم کنیم.

امیررضا یوسفیان با تقدیر از اعتماد اعضای شورای شهر به وی بیان داشت: من کوله باری از تجربه خود در سالیان اخیر را که از شهرهای مختلف کشور جمع کرده‌ام به ساوه آورده‌ام و آماده‌ام تا آن را برای مردم عرضه کنم.

وی افزود: نوکری و خدمت به مردم از افتخارات خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تلاش خواهم کرد تا این اعتماد را به نتیجه برسانم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا