چهارمحال و بختیاری

یادداشت| انتخاب استاندار و بازار داغ شایعات

محمد حیدری| با طولانی شدن روند انتصاب استانداران در برخی از استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری بازار شایعات داغ شده و هر هفته شایعه انتصاب یک نفر در فضای مجازی منتشر می‌شود.

بازار گرم شایعات باعث شده ابتدای هر هفته خبر انتصاب یک چهره بومی در استان داغ شود و بلافاصله هجمه‌ها علیه همین شخص آغاز می‌شود؛ نیمه‌های هفته این گزینه تقریبا سوخته و گزینه غیربومی جان می‌گیرد؛ تعلل وزارت کشور در معرفی استاندار و اتاق فکرهایی که شایعات را تولید و مدیریت می‌کنند هر دو باعث شدند آسیب‌هایی ایجاد شود که در زیر برخی از آنان را مرور می‌کنیم.

۱. تمام افرادی که در حال حاضر اسمشان به عنوان استاندار منتشر شده از طیف نیروهای توانمند انقلابی بوده که پس از پخش شدن شایعه انتصابشان مورد هجمه قرار گرفته و بشدت تخریب می‌شوند که این هجمه‌ها باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به آن‌ها شده و در صورتی که سمتی غیر از استانداری هم به واسطه رزومه قوی خود بدست آورند این بی‌اعتمادی شکل گرفته قابل جبران نخواهد بود؛ به تعبیر دیگری این شایعات نیروهای بومی را می‌سوزاند.

۲. همه ما به خوبی می‌دانیم که با وجود چند گویش متفاوت، پراکندگی روستاهای صعب‌العبور، شرایط جغرافیایی خاص و وجود ظرفیت‌ها و چالش‌های منحصر به فرد به خصوص در مسائل آبی استان قطعا انتخاب گزینه غیربومی به صلاح چهارمحال و بختیاری نیست اما در شرایطی که احزاب، گروه‌ها و جریانات سیاسی انقلابی به واسطه انتشار برخی از اکاذیب در فضای مجازی با یکدیگر دچار اختلاف نظر و درگیری هستند احتمال این هست که با استناد به این عدم وحدت و توجیه جلوگیری از افزایش تنش‌ها، وزارت کشور ناچار به تمرکز بر انتخاب گزینه‌های غیربومی برای این استان محروم شود.

۳. طولانی شدن روند انتخاب استاندار و تغییر تیم مدیریتی استان قطعا باعث رهاشدگی کار توسط مدیران فعلی خواهد شد، در همان روزهای ابتدایی تغییر دولت بسیاری از مدیران دوره مسئولیت خود را تمام ‌شده دانستند و به نوعی کار را رها کردند، خودشان هم پیش‌بینی نمی‌کردند با گذشت بیش از دو ماه از مراسم تنفیذ همچنان بر سر کار باشند؛ شایعاتی که هر هفته در خصوص انتخاب استاندار پخش می‌شود قطعا به این رهاشدگی دامن می‌زند و این در حالیست که وضعیت کنونی چهارمحال و بختیاری به شدت نیازمند مدیران تازه نفس و با انگیزه است تا امور را به دست بگیرند.

۴. وقتی که دولت جدید با شعار تحول‌گرائی به میدان آمده و بنای ایجاد تحول در سیستم مدیریتی را دارد انتشار این اخبار که هر هفته شاهد آن هستیم قطعا حلاوت ایجاد تحول را از مردم گرفته و انتصاب استاندار جدید دیگر چندان جذابیتی پس از این همه خبر ضد و نقیض انتصاب در مردم نخواهد داشت.

پس با توجه به نکات مطرح شده به صلاح است که منتظر خبر انتصاب استاندار از مراجع رسمی شده و تا قبل از آن به شایعات بی‌توجهی و از بازگو و بازپخش این اخبار ضد و نقیض جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا