کردستان

برگزاری جشن تکلیف فرشته‌های کرد ایرانی در سنندج

برگزاری جشن تکلیف فرشته‌های کرد ایرانی در سنندج

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: جشن تکلیف که آغاز شیرینی در دوره نوجوانی برای عبادت است با حضور دانش‌آموزان دختر سوم ابتدایی شهر سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: در این آئین معنوی که با عنوان «جشن تکلیف فرشته‌های کرد ایرانی» در سنندج برگزار می‌شود، چهار هزار دانش‌آموز و با حضور خانواده‌ها حضور دارند و رسیدن به سن تکلیف را جشن می‌گیرند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این مراسم معنوی گفت: این مراسم در ورزشگاه ۲۲ گولان روز یکشنبه یکم بهمن ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: مراسم پیاده‌روی دانش‌آموزان دختر قبل از مراسم جشن تکلیف برگزار می‌شود که این چهار هزار دانش آموز دختر ابتدایی در چهار راه حاجی آباد سنندج اجتماع پیدا می‌کنند و به طرف ۲۲ گولان راهپیمایی دارند.

حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: در این مراسم به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع پرداخته می‌شود که شامل اجرای موسیقی نمایش عروسکی است که با حضور مجریان مطرح کشوری و استانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی براین است برنامه در خور بچه‌ها باشد و نماز شکری با بچه‌ها خوانده شود، گفت: تعدادی هدیه نیز برای دانش‌آموزان شرکت کننده در مراسم تهیه شده است.

وی یادآور شد: هدیه‌هایی که اوقاف تهیه کرده برای ۳۰ مدرسه در ناحیه یک و ۱۵ مدرسه در ناحیه دو ارسال شده که شامل کیف، سجاده و چادر نماز است و با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان خریداری شده و رایگان در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی هماهنگی لازم با شورای ترافیک و سایر نهادهای مربوطه انجام شده و در این روز سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان خواهیم بود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا