کرمانشاه

۴۰۰ نیروی انسانی جدید جذب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شوند 

۴۰۰ نیروی انسانی جدید جذب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شوند 

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، مهدی رمضانی چابک ظهر امروز (شنبه ٢٩ مهر ماه) در آیین معارفه سرپرست جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی در سطح جهانی طلایه‌دار گفتمان و فرهنگ مقاومت است برخاسته از فرهنگ مقاومت مشق شده توسط مردم این سرزمین است.

وی افزود: اگر امروز از فرهنگ مقاومت سخنی داریم به لطف ایثارگری و شهدای انقلاب اسلامی است و جهانیان مشاهده می‌کنند که انقلاب اسلامی مسیر رسیدن به قله را به سرعت اما به سختی می‌پیماید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وزارت ارشاد اصولی را برای خود عنوان کرد که اصل عدالت فرهنگی، اصل بازگشت مرجعیت فرهنگی در حوزه فرهنگ و ارشاد، اصل مردمی‌سازی فرهنگ و تقویت مجموعه‌های حوزه مردمی فرهنگ است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه عدالت فرهنگی زیرساخت‌ها را فراهم کرده و در حوزه جذب نیروی انسانی ۴۰۰ نیرو به زودی در این حوزه جذب و بخش زیادی از آن به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

رمضانی تشریح کرد: در حوزه سینما ۵۰۰ سینمای کشور به ۷۵۰ سالن رسیده و امید است تا پایان این دوره دولت به هزار عدد برسد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حوزه تقویت جریان‌های فرهنگی اگر قرار است کار فرهنگی انجام شود باید از گذر حلقه‌های میانی محقق شود و مجموعه‌های دغدغه‌مند باید مورد حمایت، قرار گیرند.

وی گفت: تمام تلاش ما در این راستا است که دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر را محقق کنیم‌ و با توجه به زیرساخت‌های تبیینی خوبی که بنا شده است از اواخر امسال فصل تزریق منابع به حوزه استان‌ها برای شتاب بیشتر پیشرفت خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وظایفی داریم و باید در مسیر روایت درست قرار بگیریم.

فرهنگ غنی کرمانشاه ظرفیت ایجاد تحول جهان را دارد

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: در رابطه با انقلاب اسلامی یک نگرانی داریم اینکه هدف انقلاب گم بشود راهکار تمام مسائلی که در دنیا پیش می‌رود نبرد تمدنی خیر و شر است.

وی افزود: در گذشته گفتند که تمدن‌ها در تاریخ پایان پیدا کرده و تمدن لیبرال دموکراسی بر جهان حکمفرما شده اما در بهمن ماه سال ١٣۵٧ انقلاب آغاز شد و بخشی از جامعه جهانی بر اساس گفته فردی مسیر خود را تغییر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اتفاقی که امروز در فلسطین رخ می‌دهد نبرد تمدنی است.

وی تشریح کرد: هر فضایی که ایجاد می‌شود می‌تواند بر حوزه فرهنگ و تمدن تاثیرگذار باشد و می‌توانیم از آن برای رشد سریع و یا تنزل استفاده کنیم.

شعبانی ابراز کرد: وظیفه حاکمیت تقویت جبهه ملکوت و هنر است هر کجا هنر با صنعت گره خورد به انحطاط کشیده شد لذا امروز بخشی از جامعه هنری جرئت دفاع از مظلوم را ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ کرمانشاه سرشار از منابع است و می‌تواند دنیا را دگرگون کند این اتفاق مشروط بر خواستن ما است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا