آبرسانی با ۵۰۰ تانکر به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

غلامرضا ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان اقدامات محرومیت‌زدایی و کمک‌های مومنانه را با استمرار بیماری کرونا در پیک‌های مختلف به‌ویژه در استان انجام داده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: امسال در زمینه ساخت مدارس تعداد ۱۰۰ مدرسه در سطح شهرستانهای استان احداث شده که کمک خوبی در راستای محرومیت زدایی و افزایش سرانه فضای آموزشی شده است. 

وی با بیان اینکه ساخت خانه های محرومین در سطح استان در حال کار است،  گفت: پروژه چابهار توسط بسیج مستضعفین و سازندگی در منطقه مرادآباد برای مردم کپرنشین و حاشیه نشین در حال اجراقرار دارد. 

ملایی بیان کرد: در زمینه کمک های مومنانه از ابتدای سال حدود ۷۰ هزار بسته معیشتی، ۱۴ هزار بسته بهداشتی، هزار و ۱۷۰ بسته لوازم التحریر در سطح استان توزیع شده است، همچنین در مهرماه امسال پک پنج هزارتایی در سطح استان توزیع کرده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: کمیته تخصصی قرارگاه قدس امسال ۲۲ نفر زندانی را با کمک خیرین و مردم آزاد و ۱۷۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع کرده است. 

وی اضافه کرد: همچنین ۶۱ مورد کولر آبی و دو هزار پوشاک نیز توزیع شده است و پخت غذای گرم در ۳ مقطع ماه رمضان، ایام دهه امامت و ولایمت، عید غدیر خم و دهه اول محرم انجام و حدود ۷۱۲ هزار پرس غذا توزیع شده است.

وی افزود: پخت غذای گرم به نیابت از سردار سلیمانی در ایام اربعین تا پایان صفر توسط گروه‌های جهادی و پایگاه های مقاومت و توزیع در محلات حاشیه شهر نیز انجام شد، همچنین ۱۹۰ هزار قرص نان، هزار و ۲۵۰ کیسه آرد نیز در بین نیازمندان توزیع شده است. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان بیان کرد: در بحث کرونا از ابتدای امسال توزیع ۱۸ هزار پرس آش نذری ویژه کرونایی ها، توزیع گوشت قرمز ۱۱ هزار کیلو در بین نیازمندان، توزیع حدود یک میلیون ماسک و آبرسانی با ۵۰۰ تانکر آب به ویژه در شمال استان به واسطه تنش آبی در منطقه صورت گرفته است.

ملایی افزود: در بحث ساخت و مرمت خانه‌های محرومین هم به صورت مشارکتی با مردم در شهرستان‌های استان و هم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم. 

وی گفت: در زمینه تداوم توزیع کمک‌های مومنانه ۵ هزار بسته معیشتی و ۵ هزار بسته لوازم التحریر به رده‌ها برای توزیع ارسال شده است. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: هزار و ۶۱۰ گروه جهادی در استان داریم که وضعیت فعالیت آنها با توجه شیوع ویروس کرونا متفاوت است.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ر


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله…

10 ساعت ago

استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»

در روزگاری که گرفتاری‌های کوچک و بزرگ سبب افزایش میل به مهاجرت میان جوانان به‌ویژه…

10 ساعت ago

جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران

وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

10 ساعت ago

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک…

10 ساعت ago

جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه برگزار شد.

10 ساعت ago

جزئیات جدید از دزدیده شدن یسنا؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش این دختر را داشت

جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای منتشر شد.

10 ساعت ago