سیستان و بلوچستان

آبرسانی با ۵۰۰ تانکر به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

غلامرضا ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان اقدامات محرومیت‌زدایی و کمک‌های مومنانه را با استمرار بیماری کرونا در پیک‌های مختلف به‌ویژه در استان انجام داده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: امسال در زمینه ساخت مدارس تعداد ۱۰۰ مدرسه در سطح شهرستانهای استان احداث شده که کمک خوبی در راستای محرومیت زدایی و افزایش سرانه فضای آموزشی شده است. 

وی با بیان اینکه ساخت خانه های محرومین در سطح استان در حال کار است،  گفت: پروژه چابهار توسط بسیج مستضعفین و سازندگی در منطقه مرادآباد برای مردم کپرنشین و حاشیه نشین در حال اجراقرار دارد. 

ملایی بیان کرد: در زمینه کمک های مومنانه از ابتدای سال حدود ۷۰ هزار بسته معیشتی، ۱۴ هزار بسته بهداشتی، هزار و ۱۷۰ بسته لوازم التحریر در سطح استان توزیع شده است، همچنین در مهرماه امسال پک پنج هزارتایی در سطح استان توزیع کرده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: کمیته تخصصی قرارگاه قدس امسال ۲۲ نفر زندانی را با کمک خیرین و مردم آزاد و ۱۷۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع کرده است. 

وی اضافه کرد: همچنین ۶۱ مورد کولر آبی و دو هزار پوشاک نیز توزیع شده است و پخت غذای گرم در ۳ مقطع ماه رمضان، ایام دهه امامت و ولایمت، عید غدیر خم و دهه اول محرم انجام و حدود ۷۱۲ هزار پرس غذا توزیع شده است.

وی افزود: پخت غذای گرم به نیابت از سردار سلیمانی در ایام اربعین تا پایان صفر توسط گروه‌های جهادی و پایگاه های مقاومت و توزیع در محلات حاشیه شهر نیز انجام شد، همچنین ۱۹۰ هزار قرص نان، هزار و ۲۵۰ کیسه آرد نیز در بین نیازمندان توزیع شده است. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان بیان کرد: در بحث کرونا از ابتدای امسال توزیع ۱۸ هزار پرس آش نذری ویژه کرونایی ها، توزیع گوشت قرمز ۱۱ هزار کیلو در بین نیازمندان، توزیع حدود یک میلیون ماسک و آبرسانی با ۵۰۰ تانکر آب به ویژه در شمال استان به واسطه تنش آبی در منطقه صورت گرفته است.

ملایی افزود: در بحث ساخت و مرمت خانه‌های محرومین هم به صورت مشارکتی با مردم در شهرستان‌های استان و هم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم. 

وی گفت: در زمینه تداوم توزیع کمک‌های مومنانه ۵ هزار بسته معیشتی و ۵ هزار بسته لوازم التحریر به رده‌ها برای توزیع ارسال شده است. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: هزار و ۶۱۰ گروه جهادی در استان داریم که وضعیت فعالیت آنها با توجه شیوع ویروس کرونا متفاوت است.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا