آذربایجان شرقی

آبیاری مزارع سبزی تبریز با فاضلاب!

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم در نشست وضعیت آلودگی هوای تبریز در صحن شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه با بیان اینکه ما ناگزیر مواردی را در صحن شورای اسلامی مطرح می‌کنیم، اظهار داشت: طبق وظایفی که قانون به عهده ما گذاشته است با استناد به ماده وظایف قانونی شوراها و مشخصا بندهای ۲ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ شورا در خصوص بهداشت شهر که در اختیار اعضا شورا قرار گرفته و مبحث سلامتی از وظایف من شورای شهر است به این موضوع ورود پیدا کردم.

وی ادامه داد: ما شورای شهریم، کارمند و مدیر شهرداری نیستیم! در کنار نظارت‌های محیط زیست، مجموعه‌ها نیز می‌توانند در برخی از مفاد قانونی در حوزه  محیط زیست  ورود کنند.

بابایی‌اقدم گفت: موضوعات مختلفی از جمله زباله‌های بیمارستانی، آبیاری سبزی‌کاری‌ها که با آب فاضلاب انجام می‌‎شود، چرم شهر و فاضلاب صنعتی در سبزی‌کاری و کاشت‌ها استفاده می‌شود و کلی موضوعات دیگر که برای رفع مشکلات این مکان‌ها شاهد اقدامی نبوده‌ام.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز، یادآور شد: تا اینجا نشنیده‌ام که محیط زیست سهم آلایندگی اتوبوس‌ها را به شهرداری گوشزد کند، در سایت پایش شاهدم که نه تنها شهر تبریز بلکه در مناطق مختلف نیز وجود دارد.

بابایی‌اقدم تصریح کرد: مباحثی در خصوص تابلوهای نشان‌دهنده آلایندگی وجود دارد که متاسفانه برخی از این تابلوها درست نشان نمی‌دهند، این موضوع با سلامت شهروندان ارتباط دارد و باید حساسیت در این زمینه داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: تمام این مباحث و رفع و رجوع آن احتمالا در وسع محیط زیست نیست و اگر محیط زیست کاری انجام ندهد، باید بند ۲۰ را فعال کنیم.

بابایی‌اقدم یادآور شد: اقدام عاجل در کرونا در دوره پنجم مصوبه شد به مبلغ ۱۰ میلیارد مصوب شد، این یک بحران است که کم از کرونا نیست و اقدام عاجل می‌خواهیم بخشی از آلایندگی که مربوط به ماست با مصوب کردن هزینه ایرادات این موارد رفع شود که قدم مثبتی در این زمینه را شاهد شویم.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا