گیلان

آب‌گرفتی شدید ۲۱ منزل در گیلان بر اثر بارش باران

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، سیاوش غلامی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هلال احمر از اولین ساعات بارش باران در گیلان در محورهای مواصلاتی استان حضوری فعال دارد، اظهار کرد: بارش نسبتا شدید باران از روز گذشته در گیلان آغاز و این بارش‌ها در مناطق کوهستانی به شکل برف بوده و تمامی نیروهای امدادی هلال احمر در محورهای برف‌خیز استان حضور دارند. 

وی با اشاره به امدادرسانی نیروهای هلال احمر به ۶۷ نفر از هموطنان متاثر شده از بارش برف گفت: 
همزمان با آغاز بارش باران در استان گیلان از شامگاه چهارشنبه مورخ ۱۹ آبان ماه تا روز جاری، جمعه ۲۱ آبان ماه به ۶۷ نفر از هموطنان متاثر از بارش باران امدادرسانی شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با تاکید بر ادامه‌دار بودن امدادرسانی به منازل آسیب دیده در گیلان بر اثر بارش باران تصریح کرد: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب و پایگاه‌های امداد و نجات املش، رودسر، فومن و صومعه سرا طی عملیات‌های مختلف نسبت به امدادرسانی از جمله آب گرفتگی ۶ باب منزل در شهرستان رودسر، ۱۴ منزل در املش و یک باب منزل در فومن با استفاده از خودرو کمک کار به وسیله موتور آب نسبت به تخلیه آب گرفتگی منازل اقدام کردند. 

به گفته غلامی همچنین تعداد ۶ نفر از ساکنین دو منزل مسکونی در «میانده چابکسر» توسط عوامل امدادی پایگاه شهید بارفروشنده به منطقه امن منتقل شدند. 

وی با اشاره به فعالیت ۴۴ شعبه، پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای مقابله با باران بیان کرد: همزمان با آغاز بارش باران در استان گیلان تا پیش از ظهر روز جاری ۲۱ آبان ماه سال جاری به ۶۷ نفر از هموطنان متاثر از باران و سیل امدادرسانی شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی امکانات لجستیک جمعیت هلال احمر در گیلان خبر داد و افزود: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک‌دار، ست نجات، خودروهای کمک‌دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال فعالیت و خدمت به مردم گرانقدر استان هستند. 

غلامی با درخواست از مردم در خصوص رعایت نکات ایمنی در سفر به مناطق کوهستانی گیلان گفت: با توجه به یخ‌زدگی جاده‌ها و معابر در ارتفاعات استان، هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا