اصفهان

آب شرب ۸۹ درصد جمعیت استان وابسته به زاینده‌رود/ وضعیت درآمدهای شهرداری از تبلیغات مشخص شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با حضور در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌ها با شورای شهر اظهار کرد: از دوره‌های گذشته این تعامل میان شرکت آبفا و شورای شهر وجود داشته که نتیجه آن حل بسیاری از مشکلات شهر در حوزه ارائه خدمات استراتژیک آب بوده است.

وی با بیان اینکه ما تعامل با شهرداری را در آبفا نهادینه کرده‌ایم، افزود: در حوزه خدمات و عمران شهری ارتباط مناسبی بین دو مجموعه وجود دارد که اثرات بسیاری در مدیریت شهر داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به وضعیت توزیع آب شرب گفت: در حال حاضر ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در سراسر استان تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند؛ ۴۰ شهر و ۵۶۹ روستا که شامل ۵۲۸ هزار نفر جمعیت است تحت پوشش آب زاینده‌رود نیستند و سایر مردم استان از آب زاینده‌رود استفاده می‌کنند، بنابراین ۴ میلیون و ۳۲۹ هزار نفر جمعیت با سرانه ۱۳.۵ مترمکعب آب، تحت پوشش حوضه زاینده‌رود و دچار مشکل در تأمین آب هستند. 

کمترین میزان هدررفت آب در اصفهان

وی با بیان اینکه ۸۹ درصد جمعیت استان وابسته به آب زاینده‌رود است، ابراز کرد: از سال ۸۶ لزوم بهره‌برداری از سامانه دوم آبرسانی احساس شد که تاکنون تکمیل و بهره‌برداری نشده است، در این سال‌ها مردم به علت ناتمام ماندن این سامانه دچار آسیب شده‌اند. 

امینی ادامه داد: بر اثر افت آب‌های زیرزمینی در ۵۶ شهر و بیش از ۳۸۰ روستا، ۱۲۴ حلقه چاه کاملاً خشک شده و ۱۴۰ حلقه چاه نیز بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خشک شده است، کیفیت آب تعدادی از چاه‌های آب‌دار نیز تنزل پیدا کرده است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته بر اصلاح شبکه‌های فرسوده شهر، تله‌متری و مدیریت فشار تأکید بسیار کرده‌ایم، مطرح کرد: از کل آب موجود، ۱۶ درصد پرت آب داریم که کمترین میزان پرت آب در کشور است، اصفهان در کنار یزد در بین شهرهای سفید از نظر پرت آب قرار دارد که ناشی از اقدامات خوب در این زمینه است. 

وی با بیان اینکه در سال ۸۶ سرانه مصرف خانگی بخش شهری به ازای هر لیتر در شبانه‌روز ۱۸۹ لیتر بوده است، عنوان کرد: این عدد را تا سال ۹۷، به ۱۴۹ لیتر رساندیم، با شیوع کرونا مقداری مصرف افزایش یافت اما هم اکنون این میزان ۱۶۰ لیتر است که آمار بسیار خوبی به شمار می‌رود.

فراکسیون کارکنان شهرداری در شورای شهر تشکیل شود

حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این جلسه در نطق میان‌دستور خود با گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان دیروز خود صدق و اخلاص را خلاصه مکتب حاج قاسم دانستند و ما نیز از این مکتب درس می‌گیریم، امیدواریم با صدق و اخلاص، در دوره حضور خود در شورای اسلامی شهر اصفهان به شهروندان خدمات خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سردار سلیمانی را امتی‌ترین چهره کشور دانستند، افزود: اقدامات خوبی در راستای گرامیداشت این شهید والامقام در شهر شاهد هستیم و امیدواریم مردم از این رویدادها استقبال کنند.

مهروی‌پور با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ شهر گفت: در شرایط خاص اقتصادی که پیش رو داریم باید بودجه خوبی بسته شود، البته با اقدامات دولت سیزدهم امیدواریم شاهد تورم‌های مشابه سال‌های قبل نباشیم، باید دقت کنیم که بودجه فشاری را به اقشار آسیب‌پذیر وارد نکند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اولویت بودجه ۱۴۰۱ باید تکمیل پروژه‌های ناتمام شهر باشد، یکی از این پروژه‌ها حلقه حفاظتی چهارم است که ترافیک شدید در محورهای مختلف به خصوص در ساعات عصر، لزوم تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه را نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه باید شهر ارزان اداره شود، تصریح کرد: هرچه بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری بالاتر باشد بهتر است، در کنار آن باید نگاه ویژه‌ای به کارکنان به خصوص کارگران شریف شهرداری داشته باشیم که البته در این راستا خبرهای خوبی در راه است. 

مهروی‌پور با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم فراکسیون کارکنان شهرداری در شورای شهر تشکیل شود، خاطرنشان کرد: با تشکیل این فراکسیون خدمات بهتری به کارکنان شهرداری ارائه خواهد شد.

دغدغه‌مندان بافت تاریخی شهر در جلسات کمیسیون عمران شورا شرکت کنند

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق میان‌دستور خود با گرامیداشت یاد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار بنده خدا بود، نه بنده ثروت، قدرت و شهرت؛ زمانی که به او گفتند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود پاسخ داد من نامزد گلوله‌ها و ترکش‌ها هستم.

وی افزود: یکی از همسفران حاج قاسم سلیمانی نقل می‌کند که چند روزی که در سوریه بودیم شاید ۱۰ ساعت هم نخوابید، این رفتار باید سرلوحه زندگی مسؤولان شود و هرجا پیرو مکتب این شهید بزرگوار باشیم قطعاً پیروز خواهیم بود.

میرباقری گفت: در کمیسیون عمران جلسات مختلفی برگزار کردیم و در میدان نیز حاضر شدیم تا مشکلات شهر را از نزدیک مشاهده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: از همه کسانی که دغدغه بافت تاریخی شهر را دارند دعوت می‌کنم که در جلسات این کمیسیون حضور پیدا کنند تا در پایان این دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان اقدامات مؤثری را در راستای احیای بافت فرسوده شهر رقم بزنیم.  

شناسنامه معابر شهر با هدف جلوگیری از اتلاف منابع بهینه شود 

مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه در نطق میان‌دستور خود با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار مخلص بود و تنها در راه خدا عمر خود را سپری کرد، روحیه فداکاری و ایثار او سبب شده بود که همه عمر خود را وقف کلمه حق کند.

وی افزود: حاج قاسم از هیچ قدرتی نهراسید و خود را رقیب سرسخت استکبار می‌دانست، او برای جایگاه‌های دنیایی ارزشی قائل نبود، در یک کلام خود را سرباز واقعی ولایت می‌دانست و یک خدمتکار واقعی برای مردم، مستضعفان و به خصوص خانواده معظم شهدا بود، تفکر جهادی، تواضع و فروتنی و یاوری مظلومان از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود.

نادرالاصلی با گرامیداشت یاد استاد پرورش گفت: صدق بیان و صراحت لهجه این بزرگمرد در کلام رهبر انقلاب به عنوان ویژگی بزرگ او شمرده می‌شود، در آموزش شاگردانش از فرصت‌های گوناگون استفاده کرد، در کرسی استادی تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه بیانات او ماندگار شده است.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فرصت‌ خدمت به سرعت می‌گذرد و عامه مردم هر روز و در هر مناسبتی از ما گزارش کار می‌خواهند، اظهار کرد: با گذشت ۵ ماه از دوره جدید مدیریت شهری با مسائل مهمی روبرو هستیم که باید در حل آنها بکوشیم.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا از جمله این مسائل است که ناشی از عملکرد ناصواب مدیریت‌ها بوده و نفس مردم را به شماره انداخته است، در نهادهای حاکمیتی نیز یاد گرفته‌ایم تقصیر را به گردن دیگران بیاندازیم؛ سؤال این است که ما در مدیریت شهری چرا اقدامی در خور و انقلابی برای کاهش این آسیب نداریم، از شهردار و شورای شهر خواستارم که مردم را در جریان اقدامات مفید پیرامون این حوزه قرار دهند.

نادرالاصلی افزود: حل مشکلات ترافیک، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا، هوشمندسازی شبکه حمل و نقل شهری و اصلاح و رفع مشکلات مسیرهای دوچرخه از جمله نکاتی است که شهردار اصفهان باید از معاونت حمل و نقل و ترافیک بخواهد که در این زمینه پاسخ دهد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصلاح مسیر پیاده‌راه‌ها در برخی مناطق شهر گفت: بسیاری از معابر کم‌برخوردار و مرکزی شهر نیاز به ترمیم و بهسازی معابر دارند اما گویا برخی از مناطق در شهرداری بیشتر تمایل دارند به بزک شهر بپردازند. 

وی در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از اتلاف منابع، شناسنامه معابر شهر بهینه شود و اطلاعات مربوط به احداث، تعمیر و بازسازی معابر و پیاده‌روها به اطلاع عموم برسد تا از دوباره کاری جلوگیری شود.

نادرالاصلی با اشاره به لزوم تغییر رویکرد در حوزه فرهنگ شهر عنوان کرد: شهردار اصفهان به برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و دینی که در شهر برگزار می‌شود بیشتر توجه کند چون هنوز انتظاری که اکثر مردم دارند عملی نشده است؛ انتظار بود که خیلی زودتر در رویکرد حوزه فرهنگ شهر تغییر رویکرد صورت گیرد، باید از توان و اندیشه نیروهای خلاق حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی در اجرای این رویدادها استفاده شود.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان نطق خود بیان کرد: تأکیدات بودجه ۱۴۰۱ باید بررسی شود و مواردی که در سال ۱۴۰۰ مورد بی‌توجهی قرار گرفته در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود. 

همه جنبه‌های زندگی حضرت زهرا(س) برای زنان عصر حاضر تبیین شود

فرزانه کلاهدوزان عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق میان‌دستور خود با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) تنها و بی‌یاور از ارزش‌های اصیل اسلامی دفاع کرد و در صحنه‌های مختلف پشتیبان امام زمان خود بود، لازم است همه جنبه‌های زندگی ایشان تبیین شود تا زنان عصر حاضر با نقشی اصلاحی در راستای رسیدن به تمدن اسلامی گام بردارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نگاه انقلاب به زن و مرد نگاه انسان است و میان آن‌ها هیچ تفاوتی نیست، زنان مسلمان ایران نشان دادند که الگوی زن نه شرقی و نه غربی هستند و تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشودند، آن‌ها ثابت کردند که می‌توان عفیف بود و در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگرسازی کرد.

کلاهدوزان با اشاره به روز بزرگداشت مقام زن در هفته اول بهمن‌ماه گفت: پیشنهاد می‌شود مدیریت شهر عنایت ویژه‌ای به این روز داشته باشد و رویدادهای جدید در خور بانوان اجرا شود. 

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: سیره این شهید والامقام الگویی بی‌نظیر برای مدیرانی است که در راه اعتلای ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارند. 

شهرداری نسبت به تملک پهنه‌های بزرگ با کاربری فضای سبز اقدام کند

غلامحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه در بیان تذکرات خود با بیان اینکه برخی پهنه‌های شهر از جمله محله فردوان اوقافی هستند، اظهار کرد: با توجه به عدم مالکیت، باید تخفیف ویژه‌ای در حق تفکیک برای اهالی این محلات در نظر گرفته شود چون اکثر اهالی کم درآمد و از اقشار ضعیف هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شهرداری در موضوع آلودگی هوا، حفظ کیفیت فضای سبز است، گفت: انتظار می‌رود شهرداری با برنامه‌ریزی منسجم، نسبت به تملک پهنه‌های بزرگ با کاربری فضای سبز اقدام کند.

صادقیان با بیان اینکه در تدوین بودجه ۱۴۰۱ به رغم تأکیدات شورا، ردیفی برای تملک پهنه‌های بزرگ در نظر گرفته نشده است، مطرح کرد: از جمله این مناطق، پهنه ظهرآبادی در منطقه ۱۱ است که در سال‌های گذشته ردیفی برای آن در نظر گرفته شده بود اما مدیریت وقت در این زمینه اقدام مناسبی انجام نداد که سبب نارضایتی در مردم منطقه نیز شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدیریت جدید منطقه نسبت به آزادسازی این محدوده اهتمام دارد اما به رغم اینکه ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده، شورای معاونان شهرداری آن را رد کرده و لازم است در این زمینه تلاش شود تا ردیف لازم در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود و شاهد آزادسازی این پهنه در غرب اصفهان باشیم.

تبلیغات شهری فرصتی اقتصادی و فرهنگی برای کسب درآمد پایدار است

مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر خود با بیان اینکه تبلیغات شهری فرصتی اقتصادی و فرهنگی برای کسب درآمد پایدار است، اظهار کرد: شهر مانند یک گالری است که فرصت‌های بسیاری در دل خود دارد که از آن استفاده نمی‌کنیم، در حالی که از دل این فرصت‌ها می‌توان درآمدهای پایداری به دست آورد.

وی افزود: کارگروهی از گذشته وجود داشته که باید مجدداً تشکیل شود تا آخرین وضعیت شهرداری در حوزه درآمدهای تبلیغات مشخص شود. 

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا