چهارمحال و بختیاری

آثار درازمدت در مدیریت منابع آبی دیده نشده است/ لزوم بازنگری در طرح‌های انتقال آب با نگاه کارشناسانه

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، محمدجواد عسگری عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌‌های بالایی در حوزه‌های کشاورزی به ویژه باغداری، زراعت و دامپروری دارد، گفت: کشور ما به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه‌خشک در منابع آبی وضعیت نگران کننده‌ای دارد و متأسفانه حوضه‌های آبخیز سد دز و کارون این استان نیز به دلیل کمبود بارش‌ها و تغییر وضعیت جوی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان استان از نحوه توزیع آب و برطرف نشدن نیاز آبی‌شان گله‌مند هستند که کمیسیون کشاورزی در راستای مأموریتی که دارد در همه استان‌ها مشکلات و مسائل مربوط به آب را احصا و در راستای حل آن‌ها تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه کمبود آب و مسائل آبی کشور مهمترین مشکل این استان است، ادامه داد: برنامه اول کمیسیون در قالب یک برنامه زمان‌بندی شده این است که نیاز آبی کشور را با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی از طریق پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات ایران رفع کند.

عسگری ادامه داد: منابع آبی در گذشته با نگاه درازمدت مدیریت نشده و همین امر مشکل در نحوه استفاده آب در حوزه کشاورزی است که با اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوانداری و نحوه استفاده بهینه و مطلوب از آب دنبال می‌شود تا بتوانیم از این میراث گرانبها حفاظت کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: مذاکراتی با وزیر انجام شده تا هرجا که آب وجود دارد با توجه به نیاز مردم عادلانه توزیع و مصرف شود.

وی در خصوص بازنگری طرح‌های انتقال آب از این استان به استان‌های دیگر گفت: نگاه به موضوع آب باید نگاه کارشناسانه و با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد زیرا اگر در این حوزه با برنامه‌ریزی و نگاه کارشناسانه و با توجه به شرایط آینده کشور وارد نشویم مشکلات عدیده‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا