کهگیلویه و بویراحمد

آخرین تصمیم‌ها برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار/علت ضعف بازار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، احسان عسکری در نشست ستاد تنظیم بازار در خصوص آخرین وضعیت میدان میوه و تره‌بار گفت: تا قبل از راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار سه نقطه معین و کمکی توسط شهرداری یاسوج مشخص شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  از ظرفیت وانت بارها هم استفاده خواهیم کرد. سازمان صمت وظیفه چانه‌زنی دارند که از میدان خریداری کنند اگر خریداری نکنند جریمه شود.

وی بیان کرد: گلوگاه‌ها و ورودی یاسوج به اصفهان و  یاسوج به شیراز کنترل شود و ماشین‌های حامل میوه تنها مربوط به میدان‌های میوه و تره‌بار باشد در غیر اینصورت بار میوه ضبط خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت‌ها از میدان میوه و تره‌بار سه ماهه خواهد بود، گفت: تیمی از بسیج، اصناف، تعزیرات و صمت تشکیل و نظارت داشته باشند.

این مسئول با اشاره به عرضه اجناس تنظیم بازار در کنار میدان میوه و تره بار گفت: همه موظف به همکاری با سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار هستند و به صورت فعال وارد میدان شوید

عسکری با تاکید بر اینکه کیفیت میوه‌های عرضه شده در میدان میوه و تره‌بار مدنظر باشد، گفت: قیمت میوه‌های میدان و تره‌بار در مرکز کهگیلویه و بویراحمد نباید از میدان شیراز و سایر میدان‌ها بالا باشد و تنوع اقلام رعایت شود.

معاون استاندار با بیان اینکه چنانچه سرمایه‌گذار در روند تهیه اقلام دچار مشکل شود صنف میوه و تره‌بار موظف به همکاری است، گفت: پس از راه‌اندازی میدان میده و تره بار هر سه روز یکبار جلسات برگزار می‌شود و نقاط قوت و ضعف بررسی می شود.

وی بیان کرد: مهلت دو هفته‌ای به سرمایه‌گذار داده می‌شود تا این میدان راه‌اندازی شود اما سرمایه‌گذار  طی ۱۰ روز جمع این کار را انجام دهد.

عسکری بیان کرد: هدف از راه‌اندازی میدان میوه و تره بار کاهش قیمت میوه و تامین منابع مصرف کننده و فروشنده است و به جای اینکه گردش معاملات در شیراز باشد در استان شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بازار استان ضعف است حجم پول استان ۲۴.درصد است یعنی یک چهارم آنچه باید در استان باشد  اما حجم پول در تهران ۵۵ درصد است و شرایط فارس و بقیه استان‌ها از ما بهتر است.

وی با بیان اینکه وجود  فروشگاه بزرگ جامبو، کوروش و …و نبود  میدان میوه و تره بار باعث ضعف در بازار استان شده، گفت: حتی پول کارخانجاتی که از ما تسهیلات می‌گیرند به اصفهان یزد و تهران تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سود راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار اول به استان و بازار استان می‌رسد و موجب رونق بازار می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا