لرستان

آخرین جزئیات از ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک لرستان/ چشمه‌های پل گپ بازسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، سید امین قاسمی در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره اقدامات انجام شده در خصوص آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک اظهارکرد: طی سه سال گذشته اقدامات زیادی در زمینه آزاد سازی عرصه‌های مربوط به قلعه انجام شد، تاکنون بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار بابت تملک‌های مربوط به عرصه‌های اطراف قلعه و بازسازی درون محوطه‌ها هزینه شده  است.

وی افزود: طبق توافقی که با سپاه انجام دادیم باید با پرداخت ۶۹ میلیارد تومان عرصه و اعیان پادگان خریداری می‌شد، قسط اول ۲۸ میلیارد تومان بود که ۲۸ اسفند سال ۹۶ پرداخت شد، اعتبارسال  ۹۷ و ۹۸ دو تا بیست میلیارد و پانصد میلیون تومان بود که اسناد خزانه بود، اما به دلیل اینکه سپاه به عنوان دستگاه نظامی کد بورسی نداشت کمی با تاخیر ۴۱ و پانصد میلیون تومان انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه یازده میلیارد و ۷۰۰ میلیون  تومان نیز بابت افزایش حفظ قدرت خرید به سپاه پرداخت شد، عنوان کرد: در مجموع مطابق با تفاهم اولیه اعتباری به صورت نقدی و اسناد خزانه اسلامی به سپاه پرداخت شد.

قاسمی با اشاره به اینکه ما ردیف مستقل برای تملک عرصه قلعه فلک الافلاک گرفتیم، گفت: کل توافق اولیه به سپاه پرداخت شده است، اما با توجه  به افزایش نرخ تورم در سال ۹۷ و ۹۸ ادعا شد که ارزش پول کاهش پیدا کرده و نمی‌توان با مبلغ پرداخت شده پادگان خریداری کرد، قطعا این ادعا درست است و ما موظف هستیم شرایط را برای خرید پادگانی در شان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان مهیا کنیم.

وی تاکیدکرد: چند روز پیش جلسه‌ی  با معاون عمرانی استانداری لرستان  و نماینده نهاد ریاست جمهوری داشتیم و مبالغی را پیشنهاد و مصوب کردیم تا کاهش ارزش پول پرداختی به سپاه جبران کند و حداکثر ظرف یکسال پادگان را تخلیه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: علاوه بر مبلغ پرداختی به سپاه ۱۴ میلیارد تومان به ارتش و ۳۳ میلیاردتومان بابت تصرف ۱۵ مغازه اطراف قلعه نیزهزینه شده است.

قاسمی بیان کرد: همچنین پازده میلیارد تومان برای خرید چند مغازه سمت قلعه مصوب کرده‌ایم، در فاز دوم هم چند مغازه روبروی و کنار سینما را برای بازسازی چشمه‌های پل گپ در دستور کار داریم.

شایان ذکر است ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک با همکاری و مساعدت فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در حال انجام است. بر اساس توافق صورت گرفته بین ستاد کل نیروهای مسلح و دولت، مقرر شد دولت منابع لازم را برای ساخت پادگان جدید در اختیار سپاه قرار دهد و در حال حاضر ساختمان جدید در حال احداث بوده و سپاه به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا