لرستان

آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، جعفر طولابی امشب در جلسه شورای مسکن شهرستان اظهار کرد: قانون نهضت مسکن ملی  به همه دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده و به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار دولت قراردارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین مسکن یکی از نیازهای ضروری جامعه به ویژه جوانان است و طرح‌های مسکن می‌تواند راهکاری موثر برای حل این مشکل باشد.

فرماندار خرم‌آباد بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع در اجرای طرح‌های مسکن تاکید و تصریح کرد: در قانون جهش تولید مسکن تکالیف و وظایف دستگاه‌ها تعریف و مشخص شده و همه مدیران مکلف به همکاری در جهت تسریع در اجرای پروژه‌های احداث مسکن هستند.

طولابی، سهم خرم‌آباد از طرح نهضت ملی مسکن طی ۴ سال را ۲۸ هزار و ۷۲۲ واحد مسکونی در قالب ۵۷۴ هکتار زمین  و سهم سالانه شهرستان از این طرح ۷ هزار و ۱۸۱ واحد در قالب ۱۴۴ هکتار اعلام نمود و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی حدود ۱۰۰۰ واحد شروع شده و  مقدمات شروع احداث ۲هزار  و ۳۷۵ واحد دیگر در زمینی با مساحت۴۶ هکتار در شهر خرم آباد در آینده نزدیک فراهم شده  و برای واحدهای باقی‌مانده سهم یکساله ، ۹۸ هکتار زمین مورد نیاز است.

فرماندار خرم‌آباد تهیه و تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مهمترین مشکل اجرای طرح خواند و گفت: زمین مورد نیاز برای این طرح باید شناسایی شود که این مهم به کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اداری مرتبط محول می‌گردد و در این خصوص بایستی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 وی بر اجرای مصوبات شورای مسکن شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مکلف شده‌اند ظرف حداکثر ۱۵ روز نسبت به صدور مجوز و پروانه فعالیت اقدام نمایند، همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان ضمن مطالعه و برآوردهای لازم، امکانات زیرساختی سایت‌های مسکن را فراهم نمایند.

فرماندار خرم‌آباد بر ضرورت نظارت دقیق فنی و اجرایی احداث پروژه‌های طرح جهش تولید مسکن از نظر طراحی و کیفیت ساخت و استفاده از تکنولوژی روز صنعت مسکن توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا