چهارمحال و بختیاری

آخرین دفاع استاندار سابق/ از دلایل نرخ بالای بیکاری تا افزایش دو برابری بودجه عمرانی

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد اقبال عباسی در مراسم تودیع و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری به چالش‌های دوران مدیریتی خود اشاره کرد و گفت: اولین مشکل چهارمحال و بختیاری نرخ بالای بیکاری است که در سالیان گذشته همیشه جزو استان‌های بیکار کشور بوده است.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری با انتقاد به فرمول محاسبه نرخ بیکاری توضیح داد: در محاسبه نرخ بیکاری افراد بالای ۱۲ سال را آماده به کار محسوب می‌کنیم و چون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال عملا فعالیت اقتصادی ندارند طبیعتا بیکار محسوب می‌شوند و چون این استان جمعیت جوانی دارد لذا نرخ بیکاری بالایی هم دارد.

وی به دلیل دوم نرخ بالای بیکاری استان اشاره کرد و ادامه داد: در افق توسعه این استان توجه ویژه به گردشگری و کشاورزی شده ولی چون تخصیص آب برای طرح‌های کشاورزی و دامداری و گردشگری وجود ندارد لذا اشتغال هم با مشکل مواجه شده است.

عباسی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، افزود: بهبود این وضعیت بیکاری حداقل چهار سال زمان نیاز دارد و نباید یک سال آینده مردم این استان از استاندار جدید یا دولت انتظار معجزه داشته باشند.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری به پروژه‌های چالش برانگیز آب اشاره کرد و گفت: بن بروجن یک پروژه قانونی و مجوزداری است که هم تخصیص دارد و هم پیشرفت ۹۰ درصدی، این پروژه تامین کننده آب مورد نیاز نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری است و باید هرچه زودتر اجرایی شود.

وی اجرای تونل سوم کوهرنگ را برای احیای زاینده‌رود و تقویت آب پشت سد زاینده‌رود الزامی دانست و افزود: بر خلاف پروژه کوهرنگ سوم، تونل بهشت آباد به سبکی که بخواهد از زیرزمین حفر شود موجب نابودی چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری به عملکرد چهارساله خود اشاره کرد و توضیح داد: در طول این چهار سال گذشته چهار کار اساسی انجام شده است از جمله سند توسعه روستایی و شهری استان و هم چنین برنامه پنج ساله استان تدوین و تقدیم شده است.

وی به افزایش بودجه عمرانی چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی در سال ۹۶ ، ۹۳۰ میلیارد تومان بود ولی علیرغم تمام مشکلاتی مانند کرونا و بلایا و … بودجه استان در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

عباسی به توسعه مراکز درمانی هم اشاره کرد و افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی در سال ۹۶، از یک هزار ۱۵۰ به یک هزار ۸۰۰ تخت رسیده است و این افزایش تعداد تخت‌ها در شرایط کرونا خیلی به مدیریت بیماری کمک کرد.

انتهای پیام/۳۳۳۹

انتهای پیام/۳۳۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا