کرمان

آخرین رنگ‌بندی کرونا در کرمان/یک شهرستان قرمز و ۴ شهرستان نارنجی

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمدصادق بصیری ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا استان اظهار داشت: بر اساس رنگ‌بندی جدید شهرستان شهربابک قرمز، شهرستان‌های کرمان، زرند، رفسنجان و سیرجان نارنجی، شهرستان‌های فاریاب، کهنوج، قلعه‌گنج، ریگان، فهرج، انار و کوهبنان آبی هستند.

معاون استاندار کرمان افزود: علت قرمزی شهربابک به دلیل همجواری با شهر نی‌ریز یزد و مراوده مردم این دو شهرستان است و سیرجان نیز با استهبان در استان فارس و همجوار این شهرستان قرمز است که در جلسه‌ای توصیه‌ها و تصمیماتی برای جلوگیری از شیوع زیاد بیماری در آن شهرستان‌ها اتخاذ شد.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه در سطح استان شاهد کاهش بستری مختصری هستیم، افزود: این کاهش چشمگیر نیست و هر لحظه این وضعیت شکننده ‌می‌شود.

وی گفت: طبق اعلام ستاد کرونا کشور متاسفانه در شاخص‌های شیوه نامه‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کرمان جزو استان‌های پایین کشور قرار دارد و رتبه استان بین ۴۰ تا ۴۲ درصد است البته این آمار با آمارهای که ما در استان داریم متفاوت است و و آنقدر هم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری‌ها بد نیست.

علی زینی وند استاندار کرمان با اشاره به اینکه وضعیت کشور یک وضعیت با ثبات رو به افزایشی در برخی از استان‌ها است، اظهار داشت: در زمینه واکسیناسیون به میانگین کشور نزدیک هستیم و حتی در برخی از شهرها بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری کشوردر زمینه واکسیناسیون در گروه‌های هدف ۹۰ درصد است، عنوان کرد: الان به ۷۲ درصد رسیده و روند افزایشی واکسیناسیون دیگر به سرعت بالا نمی‌رود به دلیل اینکه افرادی که تاکنون به دلایل مختلف واکسن تزریق نکرده‌اند، مقاومت دارند و باید در این زمینه بیشتر کار صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا