علمی و فناوری

آخرین نسل از هیوندای النترا به ایران می‌آید/ عکس

آخرین نسل از هیوندای النترا به ایران می‌آید/ عکس

خبرها حاکی از آن است که شرکت کوشا خودرو قصد دارد به‌زودی حدود ۳۰۰ دستگاه از سدان کلاس C هیوندای النترا ۲۰۲۳ را با شماره اتاق CN۷ از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به مشتریان عرضه کند. در همین راستا مشخصات و امکانات نسل هفتم این خودرو کره‌ای برای عرضه به بازار ایران مشخص شده که در ادامه جزئیات آن را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی هیوندای النترا ۲۰۲۳

هیوندای النترا 2023

نخستین سری از هیوندای النترا ۲۰۲۳ با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی گاما MPi روانه بازار ایران خواهد شد که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه از طریق گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد. این خودرو در بخش فنی در سطح کیا سراتو ۱.۶ لیتری کوشا خودرو قرار دارد.

هیوندای النترا 2023

این سدان کره ای دارای ۴۶۷۵ میلی‌متر طول، ۱۸۲۵ میلی‌متر عرض، ۱۴۳۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۲۰ میلی‌متر فاصله محوری بوده و حجم باک آن به ۴۷ لیتر می‌رسد. همچنین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌تواند مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۷.۵ لیتر را به‌همراه داشته باشد. وزن خالص هیوندای النترا ۲۰۲۳ نیز در بازارهای جهانی با اتاق CN۷ بسته به سطح امکانات به ۱۱۶۰ تا ۱۳۴۰ کیلوگرم می‌رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی

هیوندای النترا 2023

با توجه به سقف واردات، مدل وارداتی هیوندای النترا ۲۰۲۳ در بازار ایران از امکاناتی چون سنسور باد تایرها، اپل کارپلی، اندروید اتو، سنسور نور، سانروف، جلوآمپر آنالوگ با نمایشگر ۴.۲ اینچی دیجیتال، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، بلوتوث، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه الکتریکی دستی، تریم داخلی پارچه، چراغ‌های هالوژن، جلوپنجره مشکی، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی و دو ایربگ بهره می‌برد.

hyundai elantra 2023

گفتنی است این خودرو در بازارهای جهانی در مدل فول یا لوکس خود با امکاناتی چون جلوآمپر دیجیتال، سیستم صوتی حرفه‌ای BOSE، تریم داخلی چرم، دوربین ۳۶۰ درجه، هفت ایربگ ۱۱ نقطه‌ای، صندلی برقی راننده، حافظه صندلی راننده، سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خطی، فناوری LED چراغ‌ها و نور بالای اتوماتیک قابل سفارش است.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا