اخبار روز

آخرین وضعیت تردد و بازگشت زائران از مرز خسروی/ ورود زائران پیشی گرفت + فیلم

آخرین وضعیت تردد و بازگشت زائران از مرز خسروی/ ورود زائران پیشی گرفت + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده موج بازگشت زائران از سفر اربعین آغاز شده و مرز خسروی نیز در ساعات مختلف میزبان زائرانی است که زیارت اربعین را به جا آورده و به کشور خود بازگشته‌اند.

براساس رایزنی با مسئولان عراقی در کربلا و کاظمین خودروهایی آماده انتقال زائران به مرز خسروی یا منذریه عراق هستند و مشکلی برای بازگشت زائران وجود ندارد.

از طرف دیگر زائران پس از ورود به ایران با حضور در پایانه بین المللی خسروی، از طریق اتوبوس یا سواری به محل پارکینگ خودروهای شخصی یا دیگر مقاصد منتقل می‌شوند.

همچنین زائران در بدو ورود به کشور از  نظر برخی از بیماری‌ها غربالگری می‌شوند و در صورت ابتلا به بیماری در مراکز درمانی مستقر در مرز درمان می‌شوند.

موکب‌ها و زائرسراها همچنان آماده خدمت رسانی و پذیرایی از زائران هستند و کمبودی از این نظر مشاهده نمی‌شود.

با توجه به موج بازگشت زائران و خستگی سفر توصیه می‌شود قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد ورانندگان در صورت خستگی و خواب آلودگی در مواکب و زائرسراهای بین راهی استراحت کنند.

موج بازگشت زائران اربعین در مرز خسروی

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ هزار و ۷۴۷ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۲۰ هزار و ۴۵۷ زائر خارج شده‌اند و ۴۵ هزار و ۲۹۰ نفر نیز وارد کشور شده‌اند که نسبت به روز قبل از آن افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق مرز خسروی ۴۵ هزار و ۱۸۷ نفر ایرانی و ۱۰۳ نفر خارجی بودند. ۲۰ هزار و ۲۷۸ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۱۷۹ نفر نیز خارجی بوده‌اند.

فرمانده کل سپاه به مرز خسروی رفت/ بررسی میدانی سرلشکر سلامی از وضعیت تردد زائران + فیلم و تصاویر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ترددهای زائران اربعین از روز جمعه همزمان با اول صفر افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون در مجموع ۵۳۵ هزار و ۷۰ نفر از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شده و ۱۴۰ هزار و ۳۴۱ نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

کرمی با اشاره به اینکه در روز گذشته ۸۷۶ هزار و ۶۱۷ تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده در حالی که این رقم در سال گذشته ۵۴۳ هزار و ۱۹۵ مورد بوده است عنوان کرد: از مجموع ترددهای انجام‌شده بیش از ۱۰۶ هزار و ۸۲۸ تردد توسط وسایل نقلیه سنگین و ۷۶۹ هزار و ۷۸۹ تردد توسط وسایل نقلیه سبک انجام شده است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته ۲۰ هزار و ۷۷۹ اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته‌اند که در مدت مشابه سال گذشته ۹۰۰۳ مورد بوده است گفت: متوسط تردد ساعتی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ هزار و ۷۸۱ مورد و در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۰۶ مورد بوده است.

کرمی با اشاره به اینکه تعداد تردد انجام‌ شده توسط وسایل نقلیه ورودی به محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ هزار و ۲۲۷ و خروجی ۸۳ هزار و ۷۹۳ مورد بوده است افزود: تعداد تردد ورودی و خروجی استان در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۱ هزار و ۵۱۲ و ۵۲ هزار و ۳۸۲ مورد بوده است.

.

/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا