کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ بستری ۱۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان

 به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته کرونا یک هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست داد و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۳۵ نفر افزایش یافت.

پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۱۰۶ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد ۴۰ نفر مبتلای قطعی و هشت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۴ هزار و ۸۳ نفر بهبود یافته اند.

وی با بیان اینکه از ۳۲۶ نمونه پی سی آر دریافت شده، حدود ۱۹ درصد موارد مثبت است، ادامه داد: بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: عادی انگاری، تجمعات، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش نظارت ها، کاهش محدودیت‌ها بدون رعایت دستورالعمل ها، کاهش سرعت واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا در استان است.

دکتر یزدان پناه خواستار تکمیل و تسریع درواکسیناسیون جامعه هدف شد و افزود: افراد بالای ۴۰ سال حتما دُز سوم واکسن کرونا را ترزیق کنند تا در برابر ویروس کرونا ایمن شوند.
وی بر رعایت فاصله فیزیکی، استفاده همگانی از ماسک، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم حضور در تجمعات برای جلوگیری از انتشار این بیماری تاکید کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا