آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی جزو امن ترین استان های کشور است

آذربایجان شرقی جزو امن ترین استان های کشور است

به گزارش برگزیده، سرتیپ علی محمدی اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نظر امنیت در رتبه ۲۹ و از نظر تعداد جرم در رتبه ۱۱ کشور قرار دارد.

وی جعل و کلاهبرداری را بالاترین جرائم ارتکابی در استان خواند و افزود: دلیل این موضوع وجود مرکزیت اقتصادی، تولیدی و تجاری این استان در شمالغرب است.

سرتیپ محمدی با اشاره به موفقیت این استان در کنترل جرائم تصریح کرد: این استان از نظر شاخص نسبت رشد وقوع جرایم از ۱۳ درصد در سال گذشته به ۱۰ درصد در سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشف جرم نیز هم عملکرد خوبی داشته ایم، سرقت را یکی از عوامل برهم خوردن امنیت ذهنی و روانی دانست و تاکید کرد: بی احتیاطی و بی توجهی مردم زمینه جرایمی مانند سرقت خودرو و داخل خودرو را فراهم می کند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار جدی به افرادی که دنبال ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در جامعه هستند گفت: تاکنون ۹۴ نفر از اراذل و اوباش برهم زننده امنیت جامعه در استان دستگیر و ۲۳۸ نفر احضار شده اند.

وی با اشاره به کشف ۱۹ فقره سلاح کمری تصریح کرد: در سال گذشته از ۳۵ فقره قتل اتفاق افتاده در استان ۳۱ مورد کشف شده ولی امسال علاوه بر کشف ۳۲ پرونده قتل سال جاری، ۷ قتل سنوات گذشته نیز کشف شده است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا