اخبار روز

آرامش زاهدان پس از نماز جمعه امروز مسجد مکی/ تیرِ تحریکِ تجزیه‌طلبان و منافقان به سنگ خورد + فیلم

آرامش زاهدان پس از نماز جمعه امروز مسجد مکی/ تیرِ تحریکِ تجزیه‌طلبان و منافقان به سنگ خورد + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین از ماه‌ها قبل در تلاش ‌بودند به بهانه حوادث ۸ مهر زاهدان، دوباره با تحریک مردم بلوچ در نماز این هفته زاهدان اقدام به اغتشاش و ناامنی کنند و برخی تحرکات سنگین ر‌سانه‌ای خود را از روزهای گذشته آغاز کرده بودند و تلاش‌های بسیاری کردند تا مردم را با خود همراه کنند.

این رسانه‌ها با طرح ادعاهای غیراوقعی و انتشار اخبار کذب در تلاش بودند احساسات مردم سیستان و بلوچستان و به ویژه مردم بلوچ را به بهانه حوادث ۸ مهر برانگیخته و اوضاع را علیه آنها نشان دهند و بگویند نظام اسلامی کاری برای شما نخواهند کرد تا با این حربه بتوانند ‌با حضور برخی عوامل نفوذی خود، شهر را ناامن کرده و اقدام به تخریب اموال عمومی و درگیری در شهر کنند.

معاون وزیر کشور: پروژه آشوب در زاهدان شکست خورد/ بی‌اعتنایی مردم زاهدان به فراخوان تجمع ضدانقلاب

نیروهای امنیتی از صبح امروز به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری و اغتشاش در سطح شهر، در آماده‌باش کامل بوده و با حضور در برخی معابر و خیابان‌های شهر به ویژه خیابان‌های ‌منتهی به مسجد مکی می‌شود، تحرکات افراد نفوذی و معاند را تحت نظر گرفته تا مانع هرگونه خرابکاری از سوی این افراد شوند.

‌پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت زاهدان، عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیروهای امنیتی کردند که مأموران امنیتی نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند.

.

‌با وجود همه تلاش‌های رسانه‌ای دشمنان برای تحریک مردم به حضور در خیابان و تجمع، اما اکنون فضای شهر زاهدان در آرامش کامل بوده و طبق گزارش میدانی خبرنگار برگزیده های ایران هیچ‌گونه مشکل خاصی در سطح شهر نیست و فقط تعدادی از نیروهای امنیتی در خیابان خیام مستقر‌ند تا مانع از هرگونه اقدام خرابکارانه از سوی برخی افراد شوند.

با این حال اما رسانه‌های “تجزیه‌طلب، معاند و منافقان” در فضای رسانه‌ای، وضعیت شهر را ‌‌جنگی و همراه با درگیری نشان داده و بعضاً با انتشار فیلم‌های قدیمی می‌خواهند به مخاطب اینگونه القا کنند ‌وضعیت شهر ناامن است و نیروهای امنیتی در حال سرکوب نمازگز‌اران هستند، اما واقعیت امر حکایت از آرامش کامل در شهر بدون هرگونه تجمع یا ناامنی است.‌

گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان حکایت از آرامش کامل دارد و امروز هیچگونه تحرکی بعد از نماز جمعه صورت نگرفته است و فضا آرام بوده است.

تصاویر منتشر شده از زخمی شدن عده‌ای اطراف مسجد مکی جدید نیست

‌شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز درباره تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی ‌گفت: بر خلاف فراخوان‌هایی که از روز‌های قبل برای ایجاد تجمع در استان منتشر شده بود، مردم به خوبی شرایط را مدیریت کردند، در فراخوان‌ها شرکت نکردند و اتفاق خاصی هم رخ نداده است.

وی افزود: نمازگزاران در مسجد مکی حاضر و بعد از اقامه نماز مسجد را ترک کردند.

دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان، بیان کرد: از صبح امروز جمعه تردد در شهر شرایط عادی را دارد و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر زخمی شدن عده‌ای اطراف مسجد مکی جدید نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وضعیت خیابان‌های اطراف مسجد مکی ـ ۱۷:۴۵

.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا