چهارمحال و بختیاری

آرای قضایی باید روان و برای مردم قابل فهم باشد

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بهرامی در نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان گفت: اجرای به موقع و دقیق احکام از اولویت‌های کار دستگاه قضا محسوب می‌شود و مسئولان حوزه‌های قضایی باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: حتی زمانی که پرونده‌ای پس از خاتمه رسیدگی و صدور رأی، جهت بررسی موردی به دادگستری استان ارجاع می‌گردد نباید اجرای حکم مربوطه منوط به بازگشت پرونده به شعبه باشد و باید حکم صادره در زمان مقرر خود اجرا گردد.

وی با بیان اینکه حجم درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ موجب کندی کار دستگاه قضایی می‌شود، توضیح داد: تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری تنها زمانی صورت می‌پذیرد که صدور یک حکم خلاف بین شرع باشد و در غیر این صورت تقاضای رسیدگی مجدد به ویژه در مورد پرونده‌هایی که آرای آنها منطبق بر قوانین و شرع صادر شده و در دادگاه تجدید نظر نیز تأئید گردیده باشد.

بهرامی خاطرنشان کرد: علی‌رغم حجم بالای کار و حساسیت امر قضاوت، همکاران قضایی باید مبنای رفتار و عمل خود را حفظ شأن و منزلت ارباب رجوع قرار داده و در مواجهه با اشخاصی که دچار ناراحتی و تشویش فکری هستند با صبر و آرامش به انجام وظیفه بپردازند.

مقام عالی دستگاه قضایی استان ضمن درخواست از مسئولان حوزه‌های قضایی برای نظارت مستقیم بر نحوه استفاده بهینه از امکانات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و کمبود اعتبارات، مدیران قضایی می‌بایست کارکنان تحت امر خود را برای استفاده صحیح و حداکثری از امکانات و تجهیزات تشویق کرده و حتی‌الامکان با قناعت و صرفه‌جویی هزینه‌ها را به حداقل برسانند.

وی با تأکید مجدد بر رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها و رفع دغدغه‌های مردم به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی توصیه کرد ضمن جدیت در رسیدگی به پرونده‌های امنیتی و برخورد قاطع با اراذل و اوباش در زمان رسیدگی به سایر پرونده‌ها موضوعات غیر حساس و کم اهمیت را که قابلیت چشم‌پوشی دارند مورد گذشت قرار دهند.

لازم به ذکر است در پایان نشست فصلی روسا و دادستانهای حوزه های قضایی استان آقای محسن اشرفی معاون دادستان مرکز استان با حفظ سمت به عنوان نائب رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری معرفی شد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا