آذربایجان شرقی

آزادراه تبریز – سهند ناقص است/ ابراز نگرانی از دریافت عوارض در آزادراه تبریز- سهند

به گزارش برگزیده های ایران از سهند، بابک رضی‌منش در نشست خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان اظهار کرد: در راستای مطالبات اصحاب رسانه و مردم موضوع حذف عوارضی را پیگیری می‌کنیم.

وی ضمن نکوداشت جایگاه اهالی رسانه به عنوان سرمایه‌های اجتماعی هر شهرستان گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه به عنوان رابط مردم و دولت ایفای نقش می‌کنند و وظیفه مسوولان حفظ سرمایه‌های اجتماعی می‌باشد، چراکه اهالی رسانه همواره منافع جمعی و عمومی را به منافع شخصی خود ترجیح می‌دهند.

 ‌رضی‌منش در مورد تعدد مشکلات شهرستان افزود: منابع تمام شهرستان‌ها محدود است و هنر مدیران استفاده حداکثری از منابع محدود برای گره‌گشایی مشکلات است و برای این کار سعی کردیم با احصاء نیازها و اولویت‌بندی آنها در شرایط اقتصادی فعلی قسمتی از مشکلات اصلی مردم را رفع کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو در مورد نقش بخش خصوصی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور اذعان داشت: ریشه حل مشکلات توجه به بخش خصوصی است و متاسفانه ضعیف‌ترین ستون کشور بخش خصوصی بوده و عمده اقتصاد در اختیار دولت است که باید قبول کنیم اعتبارات دولتی کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد.

اعلام نواقص آزادراه تبریز- سهند

وی در مورد نواقص اتوبان تبریز-سهند خاطرنشان کرد: عمده نواقص اتوبان مربوط به روشنایی است که ۵ کیلومتر اول از وظایف شرکت عمران است که به مبلغ ۷ میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد امضا شده بود و پیمانکار از اجرای قرارداد ناتوان ماند. اما روشنایی ادامه مسیر جزو تکالیف شریک سرمایه‌گذار  است و باید تکمیل شود ولی غیر از این مورد بقیه مفاد قرارداد توسط وی اجرا شده است.

فرماندار شهرستان اسکو ادامه داد: در بحث ضعف آنتن‌دهی در مسیر اتوبان به مبلغ ۲ میلیارد تومان عملیات افزایش دکل مخابراتی در روستای اسنجان از ۱۸ به ۵۴ متر انجام پذیرفت که طبق گفته اداره‌کل مخابرات استان ۸۰ درصد مسیر اتوبان پوشش آنتن تلفن همراه وجود دارد و استاندارد آزادراه‌های سراسر کشور در این آزادراه رعایت شده است. برای پوشش نقاط باقیمانده، نقاط کوری وجود دارد که برای رفع ضعف آنتن‌دهی آن نقطه نیاز به نصب مجدد دکل مخابراتی دیگری می‌باشد که عملاً این عمل امکان‌پذیر نیست.

وی از محاسن احداث آزادراه به افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری، تسهیل تردد به مادر شهر و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

رضی‌منش در مورد بحث عوارضی اتوبان گفت: برای اتمام پروژه، بخش خصوصی با قرارداد مشخصی وارد عمل شده و سهم آن از عوائد آزادراه ۶۰ به ۴۰  است و ۲۰۰ میلیارد تومان کل رقم پروژه می‌باشد که ۱۲۰ میلیارد پیمانکار پروژه و ۸۰ میلیارد دولت مشارکت داشته است که این رقم تعدیل یافته و آخرین رقم پروژه ۲۷۴ میلیارد تومان می‌باشد که دولت عوارضی به مدت ۱۷ سال برای این اتوبان در نظر گرفته که فعلاً نرخ عوارضی تعیین نشده است.

وی افزود: بازگشایی اتوبان که در یکسال گذشته انجام پذیرفته منوط به رضایت شریک سرمایه‌گذار بوده و طبق آخرین اطلاع تا ۲ هفته دیگر بر اساس هزینه‌کرد پروژه، قیمت‌گذاری انجام گرفته و مبلغ عوارضی مشخص می‌شود. طبق مصوبه سال قبل رقم ۳ هزار تومان مبلغ عوارضی تعیین شده و امسال نیز باید توسط وزارت راه و شهرسازی رسماً ابلاغ و پس از طی فرآیندهای قانونی نسبت به دریافت عوارض اقدام گردد.

فرماندار اسکو، درباره امکان حذف عوارضی هم یادآور شد: برای حذف عوارضی از طرف متولی اصلی که وزارت راه و شهرسازی می‌باشد با سرمایه‌گذار پروژه باید توافقی صورت بگیرد تا پس از پرداخت مبلغ توافقنامه این عوارضی حذف شود.

وی تصریح کرد: در راستای مطالبات اصحاب رسانه و مردم موضوع حذف عوارضی را بدون حاشیه از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت مجتمع نمایندگان استان و استاندار پیگیری می‌کنیم تا در صورت امکان تامین مالی بررسی‌های لازم صورت گیرد.

سهند شهر خوابگاهی

رضی‌منش در پایان از اعلام وضعیت بافت جمعیتی مردم سهند برای موضوع عوارضی اتوبان به مسوولان خبر داد و متذکر شد: از اول شروع بحث عوارضی در مورد مبلغ آن ابراز نگرانی کردیم و  اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم سهند روزانه به این شهر رفت و آمد دارند و معاش و زندگی آنها به صورت عمده در تبریز اتفاق می‌افتد و توجه به این نکته که شهر سهند هنوز از حالت خوابگاهی خارج نشده، به اطلاع مسوولان ذی‌ربط رسیده است و امیدواریم در نهایت با حذف یا تخفیفاتی که برای تردد شهروندان صورت می‌گیرد، موجبات رضایت خاطر عموم مردم را فراهم آوریم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا