چهارمحال و بختیاری

آزادسازی زندانیان معسر ریشه در آموزه های دینی ما دارد

آزادسازی زندانیان معسر ریشه در آموزه های دینی ما دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری، محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در جلسه هم اندیشی هیأت امنای ستاد دیه استان اظهار کرد: عامل جهت بخشیِ رفتار انسان به سمت و سوی نیکوکاری، ایمان به خداست و آنچه که ارزش کار فرد را تجلی می بخشد نیت خالصانه و رضایت حق تعالی است.

وی افزود: تبلور این صفات نیک اخلاقی در خدمتگزاری به مردم و رفع حاجات نیازمندان نهفته است و این مهم همواره از سوی ائمه معصومین (علیهما السلام) مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

رزم ادامه داد: از امام صادق(ع) نقل شده که برآوردن حاجت مومن نیازمند از هزار حج مقبول خدا بالاتر است؛ همچنین ایشان رفع حاجت یک مسلمان را از هفتاد طواف خانه خدا ارزشمندتر دانسته اند.

رئیس کل دادگستری استان یکی از مصادیق بارز رفع گرفتاری و نیازمندی مسلمان را آزادی و رهاسازی افرادی دانست که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و محکومیتهای مالی در بند حبس گرفتار شده اند.

وی بیان داشت: تأکیدات مقام معظم رهبری همواره بر حبس زدایی و به حداقل رساندن حضور افراد معسر در زندان است و ما در راستای فرمایشات ایشان وظیفه داریم عملکرد خود را برای آزادسازی محکومان جرائم غیرعمد، مضاعف سازیم.

رزم تأکید کرد: نتیجه آزادسازی زندانی صرفاً به آزادی وی منجر نمی شود بلکه باعث می گردد خانواده فرد زندانی نیز برای ادامه زندگی جان دوباره ای بگیرد.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در کنار ستاد دیه اعمال مجازاتهای جایگزین حبس و تخصیص ارفاقات قانونی به محکومین جرائم مالی و غیر عمد را در دستورکار خود قرار داده است تصریح کرد: ترویج فرهنگ آزادسازی زندانی در جامعه یکی از راهکارهای موثر کاهش آسیبهای اجتماعی است و تحقق این مهم هم کاهش اثرات سوء زندان بر افراد را به دنبال دارد و هم موجب تقویت بنیانهای خانواده و اشاعه سنت حسنه گذشت در جامعه می شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه از مدیران و دست اندرکاران برنامه های صداو سیمای مرکز استان که در جهت ترویج فرهنگ کمک به آزادسازی زندانیان اهتمام داشته اند تجلیل شد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا