کرمان

آزادسازی ۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در کرمان به‌مناسبت هفته بسیج

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، صبح امروز آیین آزادسازی ۱۲۰ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان در محل بیت‌الزهراء (س) شهید سردار سلیمانی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: روحیات بسیج بر امام راحل حاکم بود و ایشان در پنجم آذرماه ۵۸ دستور تاسیس بسیج را صادر کردند.

یدالله موحد ادامه داد: امام خمینی (ره) می‌فرماید «بسیج معراج تفکر و اندیشه اسلامی است» و الگوهای بسیجی در مکتب شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی به‌خوبی وجود دارد و بسیجی بودن به نوع پوشش و رفتار نیست، بلکه به تفکر است.

وی از زندان به‌عنوان یک دارو برای درمان بیماری‌های اجتماعی نام برد و تصریح کرد: این دارو باید به‌جا، مناسب و به‌موقع مورد استفاده قرار گیرد و ما در کشورمان از این دارو به شکل افراطی استفاده می‌کنیم، اداره امور کشور با زندان بسیار سنگین است.

موحد با اشاره به اینکه ۷۰ درصد زندانیان ما متاهل هستند و ۱۸ هزار نفر عضو خانواده زندانی داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم آمار زندانیان را کمتر کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کرمان در این آیین بیان داشت: بسیج در همه عرصه‌های مختلف در کنار مردم خدمت‌رسانی کرده و داشتن روحیه بسیجی در امر زندان‌بانی ضروری است.

سیدمجتبی حسینی اظهار داشت: ۱۲۰ نفر از زندانیان امروز آزاد می‌شوند که جزو مجرمان جرایم غیرعمد و جرایم سبک هستند و طی روزهای آینده نیز ۳۰ نفر دیگر آزاد خواهند شد.

وی ادامه داد: این زندانیان ۱۳۱ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۱۰۴ میلیارد تومان اخذ رضایت شکات را داشتیم و ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آورده زندانیان است و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات، ۱۵۸ میلیون تومان توسط خیران و بقیه بدهی از سوی ستاد دیه و بسیج حقوقدانان تامین شده است.

فعالیت ۳۲۰۰ گروه جهادی در استان کرمان

همچنین نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه بسیج در راستای اشتغالزایی و قطع کردن سیکل فقر تلاش می‌کند، بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان کرمان فعالیت دارند که عمده اقدامات آنها در حوزه‌های مختلف از جمله بهسازی خانه‌های محرومان و خدمات‌رسانی در حوادث است.

وی اظهار کرد: بسیج حضور گسترده‌ای در حوزه‌های علمی و پژوهشی دارد و سوله‌های علم و فناوری در استان کرمان به‌عنوان یکی از چهار استان راه‌اندازی شده است و با استفاده از این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی برای فرزندان این سرزمین در آینده اقدام می‌شود.

نظری تصریح کرد: بسیج در راستای ارائه کمک‌های مورد نیاز در زمان شیوع کرونا، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مربوطه را در برنامه داشته است و در این راستا خدمات گسترده‌ای ارائه شده است.

وی عنوان کرد: تیم‌های پزشکی ۵ نفره از سوی بسیج در استان کرمان راه‌اندازی شده و در حال ارائه خدمات هستند و طی سال گذشته ۱۸۰۰ مسکن ارزان قیمت از سوی بسیجیان ساخته شده و در اختیار محرومان قرار گرفته است.

نظری ابراز داشت: سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه سیدالشهدای مقاومت است، سیدالشهدای بسیج هم بود و مومنانه‌ترین کارها را برای مسلمین و مردم دنیا انجام داد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا