کرمان

آزادسازی ۱۵۰ زندانی جرائم غیرعمد طی هفته بسیج در کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، جواد جلالی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: شعار هفته بسیج امسال «بسیج پاره تن مردم است»، نام‌گذاری شده است و  ما معتقدیم همه مردم ما باید در گفتمان بسیج حضور داشته باشند و تنها کسانی که کارت بسیج دارند بسیجی نیستند؛ بلکه همه پیکر بسیج‌اند.

مسؤول بسیج سازندگی استان کرمان عنوان کرد: از همه گروه‌های جهادی تخصصی در اقشار مختلف خواسته‌ایم در این عرصه حضور پیدا کنند و  امکان‌سازی کار جهادی برای عموم مردم در دسترس است و باید فرایندها، دستورالعمل‌ها و رویه‌های دست و پا گیر را حذف کنیم و روان‌سازی و امکان انجام کار برای همه را فراهم کنیم و در این راستا تفاهم‌نامه با گروه‌های جهادی در سطح سپاه ثارالله امضاء شده است.

جلالی با اشاره به اینکه ماموریت سوم ما ذیل شعار سال بسیج  فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است، تصریح کرد: ما به‌دنبال اشتغالزایی و افتتاح،  راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی، بنگاه کوچک و زودبازده هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ماموریت‌های ما در راستای شعار هفته بسیج  نهضت کمک مومنانه است، گفت:  ماموریت ما تنها کمک در حوادث نیست، بلکه یکی از اهداف ما کمک در زمینه کرونا است و همچنین در طرح شهید سلیمانی حضور فعالی داریم.

 مسؤول بسیج سازندگی استان کرمان بیان داشت: در هفته بسیج ۱۵۰ زندانی جرایم غیرعمد استان با مشارکت اداره کل دادگستری، ستاد دیه، بسیج حقوقدانان و با استفاده از ظرفیت‌های صلح و سازش و خیران آزاد می‌شوند.

وی افزود: در حوزه بسیج سازندگی استان ۵ ماموریت را دنبال می‌کنیم؛ اولین مأموریت تامین آب به‌ویژه برای روستاهای فاقد آب شرب پایدار است که در این راستا با کمک سپاه ثارالله استان، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و مجموعه‌ آب و فاضلاب استان در هفته بسیج به ۶۳ روستا آبرسانی انجام می‌شود که پایلوت این آبرسانی شهرستان رفسنجان است .

جلالی بیان کرد: دومین ماموریت ما ایجاد بنگاه‌های خرد و کوچک، زودبازده و خانگی در زمینه اشتغال است، تهیه مسکن به‌ویژه تامین مسکن نیازمندان، خدمات اجتماعی از جمله تامین جهیزیه، کمک مومنانه و… است.

وی ابراز داشت: تعداد کل پروژه‌های عمرانی از هفته بسیج  سال گذشته تا امسال ۵ هزار و ۵۶۰ پروژه در حوزه سازندگی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری رسیده است.

جلالی خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۳۴ پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری  بالغ بر ۲۸ میلیارد و‌ ۹۰۰ میلیون ریال که  شامل ۴۲ پروژه احداث مسکن محرومین ، تکمیل قبور شهدای گمنام شهداد، ۷ پروژه لایروبی و  احیاء قنوات، راه‌اندازی یک کارگاه اشتغالزایی، احداث ۸۱ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، رزمایش کمک مومنانه، اعزام ۲۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان، اعزام کمک‌های غیرنقدی به سیل‌زدگان و …  از جمله برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمان است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا