آذربایجان شرقی

آزادی هزار و۷۰۰ زندانی به همت بسیج حقوقدانان کشور/ طرح اصلاح ذات‌البین برای صلح و آشتی در محلات

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز٬ سهراب انبارکی در نشست خبری امروز خود که بصورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: بسیج حقوقدانان کشور، تعامل با دستگاه‌های قضایی از جمله مرکز وکلای قوه قضاییه را جزو برنامه‌های اصلی و راهبردی خود قرار داده است. 

وی با اشاره به اینکه مرکز وکلای قوه قضاییه صافی‌های خوبی برای ورود افراد به این مجموعه تعریف نموده، افزود: این امر می‌تواند به تعالی برنامه‌های بسیج کمک شایانی داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور با تشریح برنامه‌های مهم این سازمان، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها، طرح هر مسجد یک حقوقدان (مصباح) است که با هدف آشناسازی شهروندان با حقوق خود به اجرا در می‌آید و بی‌شک نقش مهمی در کاهش حجم پرونده‌های قضایی خواهد داشت.

طرح اصلاح ذات‌البین کانون صلح و آشتی در محلات فعال می‌شوند‌

وی از طرح اصلاح ذات‌البین به عنوان دیگر طرح سازمان بسیج حقوقدانان کشور نام برد و خاطرنشان کرد: براساس این طرح، کانون صلح و آشتی در محلات فعال می‌شوند‌. این طرح خیر و برکات زیادی خواهد داشت و انتظار می‌رود مرکز وکلا در این طرح مشارکت جدی داشته باشد.

انبارکی، سومین طرح مهم سازمان بسیج حقوقدانان را طرح احرار (طرح آزادسازی زندانیان) اعلام کرد و گفت: این سازمان از سال ۹۹ تا پایان مهرماه جاری، حدود ۵ هزار زندانی را آزاد و به آغوش خانواده برگردانده است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج حقوقدانان، آزادسازی بیش از ۱۷۰۰ تن از زندانیان مالی و جرایم سبک غیرعمد را برای اولین روز آذرماه جاری تدارک دیده است.

انبارکی با اشاره به ایجاد مجموعه خیرین از سوی سازمان بسیج حقوقدانان در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: این مجموعه، توانسته با استفاده از ظرفیت خیرین و معتمدین پایتخت در مدت چند ماه بیش از ۱۵ میلیارد تومان جمع‌آوری و جهت آزادسازی زندانیان در اختیار شهرستان‌ها قرار دهد.

وی از مبلغ پرداختی به شهرستان‌ها برای آزادسازی زندانیان به عنوان پیشران نام برد و از بسیج حقوقدانان استان‌ها خواست نسبت به راه‌اندازی مجموعه‌های خیرین مشابه و استفاده از ظرفیت خیرین استانی و شهرستانی اقدام کنند.

یوسفی؛ مسئول فرهنگی سازمان بسیج حقوقدانان کشور نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ برنامه‌های مختلف از جمله برنامه آزادسازی زندانیان و برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرت‌افزایی به استان‌ها، گفت: در نشست‌های روشنگری حتما از مسئولان ملی و استانی به عنوان سخنران استفاده شود و با ایجاد تعامل مناسب با رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی و انعکاس خروجی برنامه‌ها اقدام شود.

دبیر کمیته آزادسازی زندانیان سازمان بسیج حقوقدانان نیز با اعلام اینکه مبالغ خوبی در قالب مشارکت‌های مالی واریز شده، گفت: استان‌ها باید نحوه هزینه‌کرد اعتبارات واریزی را به دقت تدوین و گزارش کنند.

نوری، از مرکز وکلای قوه‌قضاییه استان‌ها بویژه استان‌های آذربایجان‌شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان و خوزستان خواست تلاش مضاعفی در بحث آزادسازی زندانیان داشته باشند و سازمان بسیج حقوقدانان را در این زمینه یاری رسانند.

مسئول بسیج حقوقدانان آذربایجان‌شرقی نیز در حاشیه این نشست با اشاره به آزادسازی ۴۵ نفر از زندانیان استان طی هفته بسیج جاری، افزود: مجموع بدهی این زندانیان، بیش از یک میلیارد تومان می‌باشد که با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان به کانون گرم خانواده بازخواهند گشت.

محمدجواد عقلمندی با اشاره به اینکه تعداد زندانیان آزاد شده از سوی بسیج حقوقدانان در یکسال اخیر در آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر پایین است، افزود: مبدع بودن آذربایجان‌شرقی در طرح آزادسازی زندانیان مالی و جرایم سبک غیرعمد از یکسو و بالا بودن میزان بدهی زندانیان مالی باقی‌مانده در زندان‌های استان را از دلایل اصلی این امر اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا