لرستان

آزادی ۱۶۵ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان

توکل شاکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، با اشاره به حضور ۲۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های لرستان، اظهار کرد: مجموع بدهی این افراد بالغ بر ۵۵ میلبارد تومان است که با نیمی از این مبلغ نیز می‌توان تمامی زندانی‌های حال حاضر را آزاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد زندانی‌های جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی است، افرادی که بدون سوءسابقه و به دلیل بدهی مالی در زندان به سر می‌برند.

مدیر ستاد دیه لرستان از آزادی ۱۶۵ زندانی جرائم غیرعمد در استان طی ۹ ماهه امسال خبر و ادامه داد: مجموع بدهی این افراد ۲۱ میلیارد تومان بود که بیش از ۴ میلیارد آن از طریق شکات بخشیده شد.

شاکرمی با بیان اینکه از طرق مختلف می‌توان به آزادی زندانیان کمک کرد، افزود: گذشت شکات و ارائه تسهیلات از جمله راهکارهایی هستند که در کنار حضور خیرخواهانه مردم نیکوکار می‌توان زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کرد.

وی از برنامه‌ریزی جهت آزادی ۳۰ زندانی در طرح شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در نظر داریم با کمک بسیج حقوق‌دانان در سیزدهم دی ماه زمینه آزادی  ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا