گلستان

آزادی ۵۴ زندانی جرائم مالی غیرعمد و بدهکار توسط نیکوکار گنبدی

علی یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران استان گلستان اظهار کرد: به همت نیکوکار گنبدی «حاج محمد شهرکی» امروز ۱۴ زندانی جرائم مالی غیرعمد که دوران محکومیت خود را می گذرانند آزاد شده و تا چند روز آینده ۴۰ زندانی دیگر که حکم محکومیت آنها توسط محاکم قضایی صادر شده و یا دوران محکومیت خود را در زندان می گذرانند آزاد خواهند شد.

وی تصریح کرد: این نیکوکار گنبدی هر ساله چندین زندانی جرائم مالی غیرعمد را آزاد کرده و همواره در شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس تلاش دارد تا بتواند زمینه ازادی و یا رفع اختلافات خانوادگی و زناشویی که منجر به طلاق می شود را فراهم کند.
رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس خاطر نشان کرد: این نیکوکار گنبدی در نیمه نخست امسال و ایام ماه مبارک رمضان ۲۳۰ زندانی، در هفته قوه قضائیه ۴۷ زندانی و در هفته دولت و ماه محرم ۳۰ زندانی جرائم مالی غیر عمد و بدهکار را آزاد کرده است.
نیکوکاران در فعالیت های خیرخواهانه رقابت کنند
نیکوکار گنبدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران استان گلستان در خصوص انگیزه چنین اقدام خود اظهار کرد: افراد دارای توان مالی، نیکوکاران و متمکنین برای حفظ بنیان خانواده ها در راستای آزادی زندانیان تلاش کنند.
حاج محمد شهرکی گفت: بیشتر افرادی که در زندان بسر می برند معمولا به دلایل اعتماد به افراد جامعه و بستگان بوده و به سبب ضمانت بانکی و عدم پرداخت اقساط وام گیرنده در زندان بسر می برند.
رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس خاطر نشان کرد: با زندانی شدن سرپرست و یا یکی از اعضای خانواده، دیگر اعضای خانواده نیز دچار مشکلات و آسیب شده و باید به اینگونه خانواده ها کمک کرد.
وی ادامه داد: باید در جامعه طوری فرهنگ سازی شود که نیکوکاران و افراد دارای توان مالی در فعالیت های خیرخواهانه رقابت کرده تا در‌جامعه هیچ نیازمند و یا زندانی جرائم مالی غیر عمد نداشته باشیم.
حاج محمد شهرکی بیان کرد: نیاز نیست فقط افرادی که دارای توان مالی خیلی بالا هستند در فعالیت های خیرخواهانه و آزادی زندانیان شرکت کنند بلکه همه افراد جامعه می توانند‌بصورت مشارکتی و با هر توان مالی در امر خیرخواهانه کمک نمایند.
وی ابراز کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد مردم کشورمان دارای توان مالی بسیار بالا و در رفاه کامل هستند که اگر این افراد کمک های خیرخواهانه به نیازمندان جامعه داشته باشند قطعا هیچ نیازمندی در کشور نخواهیم داشت.
انتهای پیام/۲۳۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا