کرمانشاه

آزادی ۵۴ زندانی در بازدید دادستان کرمانشاه از زندان ماهیدشت

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، شهرام کرمی در بازدید از مجتمع حرفه آموزی و کادر درمانی زندان ماهیدشت کرمانشاه، بااشاره به رویکرد دستگاه قضایی در حبس‌زدایی، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دستگاه قضایی در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود: از آنجایی که زندانی شدن هر فرد تبعات منفی زیادی را برای خودش، خانواده‌اش و جامعه به همراه دارد، تلاش می‌شود تا جایی که می‌توانیم از زندانی شدن افراد با ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها جلوگیری کنیم.

دادستان کرمانشاه از اجرایی شدن طرح مجازات جایگزین حبس هم به عنوان یکی دیگر از رویکردها برای جلوگیری از زندانی شدن افراد یاد کرد و گفت: خوشبختانه این طرح طی سال‌های گذشته بخوبی در کرمانشاه اجرا شده و از استان‌های پیشتاز کشور هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود برای افرادی هم ‌نمی‌توان از زندانی شدن آن‌ها جلوگیری کرد، اقداماتی انجام گیرد تا زندان به محیطی مفید و کانونی برای اصلاح و تربیت آن‌ها تبدیل شود.

کرمی با تاکید بر لزوم گسترش مقوله مهارت‌آموزی و اشتغال در زندان‌های کرمانشاه، اعلام کرد: این مسئله می‌تواند روی سلامت جسمی و روحی زندانیان تاثیر زیادی بگذارد.

وی ادامه داد: از طرفی زندانی با مهارت‌آموزی برای بازگشت به جامعه به یک نیروی کار ماهر تبدیل می‌شود و احتمال اینکه پس از آزادی دوباره به سمت جرم برود بسیار کم خواهد شد.

دادستان کرمانشاه به انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز در زندان ها اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی می‌تواند زمینه رشد و بالندگی را در زندانیان فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید خود از زندان ماهیدشت، اعلام کرد: در این بازدید که بدنبال سلسه بازدیدها از زندان‌های کرمانشاه صورت گرفت، به همراه معاونین و تعدادی از قضات در جریان مشکلات قضایی جمعی از زندانیان قرار گرفتیم.

کرمی یادآورشد: در جریان این بازدید و بررسی پرونده‌های زندانیان، ۵۴ نفر از افراد زندانی در قالب اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان رهایی پیدا کردند.

انتهای پیام/پ/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا